Gå til innhold

hvor mye penger bruker dere på utsyr ca??

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvor mye bruker dere som må kjøpe alt nå som ikke har barn fra før??

og hvor tidlig begynner dere å handle og når har dere alt klart..?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi begynte med handlingen i tredje måned. Ville begynne tidlig for det er MYE som skal på plass. Hvor mye man velger å bruke avhegnger jo veldig av hva du kjøper, en kan jo få seng til sek-sju hundre kr, og man kan kjøpe til fem-seks tusen hvis man ønsker det. Vi har brukt rett i overkant av 10 000 på de "store" tingene, som seng, vogn og stellebord, og regner med å bruke ca 10 000 - 15 000 på resten av utstyret. Har neppe alt i hus før like før termin tenker jeg, kjøper noe hver måned. Men man kan gjøre det mye billigere og altså :)

Skrevet

Hadde ingenting sist men fikk en del og kjøpte resten den siste mnd. Brukte vell 3000 kr. Må kjøpe mere nå.

Skrevet

Vi begynte å kjøpe da jeg var i uke 23 (fordi da kjente jeg endelig spark, var så bekymret før det), og har hittil kjøpt seng med madrass, sengebeskytter og sengehimmel, bilsete og vogn. Har i tillegg fått en kurv som jeg kjøpte nytt trekk til. Har foreløpig brukt ca 4500 inkludert en del klær til den lille. Jeg har, som du sikkert skjønner kjøpt noe brukt, bare bilsetet var helt nytt. I nærmeste framtid skal jeg kjøpe tummytub, stellematte og stellebag + mere klær, regner med å bruke ca 1000 kr på dette. (Skal kjøpe brukt utstyr, nye klær). Tenkte å ønske oss vippestol og babygym mm til jul, så da tror jeg ikke vi ruinerer oss helt.....Har jeg glemt noe???:) Jo, får låne voksipose hos en venninne...

Skrevet

tror vi har brukt kanskje mellom tusen og to tusen, på klær o.l. hittil.. mest bodyer, og sånne varme dresser til å ha utenpå, og et par "soveposer" (istedet for dyne).

vi har fått bilsete, lekegrind, vippestol, lekematte brukt. skal få stellekommode snart. så har ikke brukt veldig mye penger:) kjekt å kjenne folk som akkurat har fått barn! vogn og seng har vi fått låne! det vi ikke har ennå, er klær, babycall, og leker, men det kommer etter hvert!

begynte å handle nokså tidlig, men har ikke turt å kjøpe inn mye tøy, nettopp fordi man aldri heeelt kan vite at man får enten jente eller gutt.. så kjøpt inn stort sett nøytrale bodyer!

Skrevet

vi har brukt 4000 på vogn, ellers underkant av 1000 kr på bilsete, teppe, bamse og noe klær samt smokk og en tåteflaske..vogna kjøpte vi brukt, det andre i utlandet..myyye billigere(sjekka eu-standard)

Resten arver vi eller har fått i gave..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...