Gå til innhold

Hva stemte best - menstermin eller ultralydtermin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

er veldig skeptisk til min ultralydtermin, iom at jeg testet VELDIG positivt på IKM og hvis ultralydterminen skulle stemme (1 uke lenger bak enn menstermin) så testet jeg sterkt positivt 1 uke etter befruktning. Trodde det burde ta lenger tid enn det jeg...

hva stemte best på dere, menstermin eller ultralydtermin?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

med min første ble jeg flyttet 2 uker på UL, mensterminen var 15 des, og UL-termin 1 desember. Så ble flyttet den "riktige" veien da:) Men gikk 2 uker over UL-termin, og fødte på mensterminen min :)

Skrevet

Hos meg stemmer ul-terminen med unnfangelsen. Jeg ble faktisk befruktet siste dag av mens denne gangen, men det var pga at jeg gikk på primolut for å utsette mensen 2 mnd før så i den neste syklusen var el'n gjemt i mensen så når jeg ble befruktet hadde den så vidt kommet på slutten av mensen. Til normalt har jeg el 4 dager etter endt mens. Mensterminen min var 13 jan(men det var etter 28 dg syklus mens jeg har 26dg) så min menstermin var 11 jan. SÅ jeg så at jm la inn 28 dager på ul apparatet så det kan være at gutten kommer den 4 januar da og ikke den 6. :-)

Skrevet

Sist gang var menstermin og ultralydtermin nøyaktig samme dato, og jeg fødte 14 dager på overtid etter å ha blitt satt i gang :-) Denne gangen er også menstermin og ultralydtermin nøyaktig lik, men jeg er jo forberedt på at det er et par uker pluss/minus på terminen.

Kusina mi fikk terminen flyttet såpass mye på ultralyd at de fant ut at dersom ultralydterminen skulle stemme hadde de fortalt slekta om graviditeten før de hadde sexen som gjorde henne gravid ;-) Så vi trodde vel egentlig ikke så mye på ultralydterminen, men nå ser det faktisk ut som om det er den som blir riktigst. (I forhold til når hun føder)

Skrevet

mens termin stemte nok best her ;)

hadde mens termin 31 mars,marcus kom 3 april ;)

og du sauen som trodde han kom på bursdagen din 13 mars ;)

ja jeg har god hukommelse ;)

hihi

Skrevet

Mens har stemt best i følge leger/jordmødre/barnepleiere på KK Bergen.

Så den TUL tar eg og JM med ei klype salt

Skrevet

haha god hukommelse... 13 og 3, nesten det samme... og mars og april er jo ganske nærmt... æh... ro ro til fiskeskjær...

Skrevet

På førstemann var det 4 dager mellom de to terminene. Han ble født på mensterminen. Aner ikke hvilket som var mest riktig likevel. Men var glad det ikke var lenger mellom dem.

Skrevet

Hos meg stemte ul terminen best, tiltross for at jeg brukte el test, og var sikker på befrukningstidspunkt. HAdde menstermin 08, ul termin 16 og hun kom den 21..

Skrevet

Det er ikke befruktningsøyeblikket de eventuelt flytter frem eller tilbake på en ultraly- det er forventet fødselsdato.

Noen barn vokser fort, mange vokser i rykk og napp.

Noen barn trenger bare 38 uker på å gjøre seg ferdige på, mens andre barn trenger helt opp til 42 uker før de føler seg klare for verden utenfor. Ultralyden i uke 18 viser hva som vil være sannsynlig vekst for akkurat ditt barn..

Skrevet

Med førstemann hadde jeg ikke peiling på når jeg hadde hatt mensen så legen bestemte han ville kjenne inni. Etter på sa han at barnet kom 23 januar. Var også på ul der fikk jeg termin 28 januar. Ikke så langt imellom, men gutten kom den 23 januar.

Skrevet

Jeg har vært på 7 ul nå, og alle har flyttet meg frem i uke i forhold til menstermin så han har vokst ganske jevnt hele tiden min. Men det er som du sier, noen trenger mer eller mindre tid før de er klare til å komme ut. Gikk 9 dager over med datteren min og du verden uansett hva jeg gjorde så ville hun ikke ut, men hun var perfekt når hun omsider kom :-)

Skrevet

Jeg fikk 4 dager etter menstermin, men 4 dager før ultermin=) men jeg vet at ulterminen stemmte på dagen! Var på volvat for en eggløsningstest på dag 21 isyklusen og den var negativ.Så har hatt eggløsning etter det. Den mnd. ble jeg gravid=)

Skrevet

i forrige svangerskap ble jeg flyttet 3 uker... så terminen min ble i oktober istedet for september. helt på slutten av graviditeten fant de ut at dette var feil - slik jeg hadde sakt hele tiden.

med nummer to stemte ul terminen :-) vet når unnfangelsen skjedde, og den er identisk til ul terminen :-)

Skrevet

ul terminen stemte å meg. fødte på termindatoen jeg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...