Gå til innhold

Bente69!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Takk for svar ang fullmakt.

Tror vi har blitt litt lurt nå.... det dreier seg om en tysk importert bil......og det var avtalt en viss pris+ omreg.

Vi trodde bilen alt var reg i norge.

På kjøpekontrakten står det kjøpssum 247.000

i feltet for omregistering står det ink..... (og det er ca 12.000)

Skjønner nå at han ikke skal betale noen omregosteringsavgift.

Har vel driti meg ut nå.....

jaja....prisen for oss blir jo den samme uansett, men føler meg lurt.

Hvordan kan jeg vite at det ikke er heftelser på denne bilen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sorry Aprilbaby, har ikke sett innlegget før nå, fikk tips av ei på msn.

Når den er tyskimportert må dere nok gi fra dere en fullmakt ja. Da er prosedyren for registrering lik, bilen får et tollkort (likt som på nybiler) som bilen blir registrert etter. Så fullmakten er oki:)

Det betales ikke omregistreringsavg på en tyskimportert bil, men en må derimot betale engangsavgift/toll . Det som er viktig er at det er firmaet som betaler engangsavgiften/tollen, ikke du/dere.

Siden bilen ikke har hvert registrert i Norge før har den ikke noe registreringsnr, da får du heller ikke sjekket heftelser på den i Brønnøysund. Her skal du ikke være redd, det er ikke mulig å få heftelser i bilen uten registreringsnr. Når den blir registrert i deres navn, er det kun du/dere som kan få heftelser på den bortsett fra namsmannen da.

Er ganske sikker på at dette går bra Aprilbaby, det eneste du må forsikre deg om er at bilforretningen betaler tollavgifta. Er det et merkeverksted du har handlet oss? Send meg gjerne en pm med navn på forretningen, kanskje jeg kjenner de fra før.

Skrevet

Takk fro info!

Har sjekket litt rundt selv i dag og føler meg mye roligere nå. Hvordan vet jeg om han betaler de avgiftene han skal og at ikke vi får regning på dette i ettertid? Får han skilter på bilen i Norge uten at disse avgiftene er betalt inn? Håper ikke det. Avtalen er at vi skal få bilen ferdig registert.

Skrevet

Å hjelp, nå ble jeg litt usikker for vi har nemlig tollkreditt hos tollvesnet (dvs vi får regning en gang pr mnd). Så jeg vil vel tro at de må betale den før de får skilt. Se litt på www.toll.no der står det om importering av biler, der vil jeg tro du finner noe. En annen ting du kan gjøre om du ikke finner noe på toll.no er å ringe biltilsynet eller trafikkstasjonen som det nå heter, de er proffe på dette.

Håper og tror at det ikke er noe tull med dette bilkjøpet. Du kan jo evt be om kopi av kvittering for betalt toll. Da bør de oppi chassisnr på kvitteringa, sjekk det mot chassisnr på bilen dere har kjøpt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...