Gå til innhold

Får så dårlig samvittighet... Andre??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på dyrebutikken i dag for å se på dyrene der. Vesla elsker spesielt å se på fiskene (hun er 16mnd.) Fikk så vondt inni meg når vi måtte gå derifra. Hun ble så forferdelig lei seg, og ville bare se på fiskene. Og jeg følte meg så fæl!! Stakkars lille gullet mitt... Føler det alltid sånn når jeg må "ta fra" henne noe hun koooser seg med. Synes det er så vanskelig å finne en balansegang mellom det å la henne få kose seg, og det å ikke skjemme henne bort. Skjønner dere hva jeg mener? Hvordan takler dere slike ting?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde en slik episode i går. Hadde vært ute en 45 minutter og plasket i dammer - nærmest svømt i dem. Siden det nærmet seg leggetid måtte jeg lure lillemann med meg inn. Fikk lurt han helt frem til vi kom opp på trappen, men da forsto han hvor jeg ville, og ble helt fra seg - han gråt store krokodilletårer, prøvde å åpne døren, dro på seg regntøyet igjen og sa "Ut mamma, uuuuut!!" Jeg fikk helt vondt av han, han hadde jo hatt det så kjekt, og visste ikke helt hva jeg kunne lokke med. Iallefall.. leken må jo en gang ta slutt - og det er jo de enda for små til å forstå (når de liksom hadde det så gøy..hehe).. jeg fikk avledet han - satt meg ned på huk, snakket med en gøy stemme og sa: Du, hoppet du en den stoooore dammen helt alene? Var det gøy? Plasket du rundt og kastet vann på mamma?? Samtidig som jeg kledde av han.. og vips så var det mer morsomt å snakke om det vi hadde gjort, enn å gå ut igjen..hihi :) Han er snart 2 år da, så muligens litt lettere å avlede med snakking??

Skrevet

Dette er jo bare starten på ting du må "ta fra henne". Det er jo ikke noe som gir henne sår i sjela, etter to minutter har hun glemt det og er klar for å "henge seg opp i" helt andre ting.

Tror ikke du må tenke så mye på det- men heller være klar på at det er du som voksen som bestemmer. Du kan jo fortelle henne hvorfor dere må gå " Nå skal vi gå og handle brød, nå må du si hadet til fiskene".

Skrevet

Skjønner hva du mener... Han her vil alltid ha mer, men ett sted setter vi grensen.. Han vil gjerne ha mer saft f.eks når han får det, men det holder med et glass, selv om det er mer på bordet.. En viktig del av grensesettingen synes jeg.

Ble mye ramaskrik i starten, men nå godtar han faktisk et nei for et nei, stort sett. Jeg tar han ofte i hånden og avleder han da, og introduserer han for andre ting.. Men, vi gir oss ikke, så han vet at her er nei et nei.

Men, skjønner hva du mener... Men, det er viktig med grenser også, og det gangner alle parter mtp. fremtidige utsikter også...

Skjærer ofte i mammahjertet mitt og!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...