Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har klipt stramt tungebånd på sin baby? Måtte dere selv si fra om at dere ønsket det og hvordan merket dere at tungebåndet var stramt? Her sliter vi litt med amming pga av dette, men legen vil ikke gjøre noe med det så lenge han ikke sulter....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helsesøster oppdaget dette i uke 3, jeg hadde ikke merket det selv men så jo når hun pekte det ut at båndet gikk helt fram på tungen. Lege var enig og det ble klippet på 1 mnds dagen sin. Gikk kjapt og greit og han hadde ingen plager under eller etter.

Jeg vet ikke om dette gikk utover ammingen og de lærde strides om det hjelper. Når det ble klippet så hadde jeg ikke fått noe særlig melk, hadde aldri melkespreng, kom nesten ingen melk når jeg pumpet osv. Mangel på melk hadde også noen andre fysiske årsaker så jeg vet ikke om det eller tungebåndet var grunnen til at det ikke gikk bra for oss. Jeg håpet på en stor forskjell etter operasjon men den kom dessverre ikke. Gutten vår ble tynnere og tynnere så mme var eneste utvei.

Vær oppmerksom på at stramt tungebånd også vil spille inn på utvikling av tale senere så jeg ville stått på mitt i forhold til lege. Mye bedre å gjøre det når de er baby enn når de er 4-5 år og har problemer med språket. Jeg har to eks på det i vennekrets sine barn så er glad vi fikk ordnet opp i det.

Skrevet

eldstemann måtte legges i narkose da han var tre for å klippe tungebånd, hvis ungen din er så liten at den kan gjøre det nå uten narkose synes jeg du bør forlange at de gjør det. han siklet veldig, samt at han hadde null sjanse til å si r, tok lang tid før han hentet seg inn språkelig.

minsten fikk klippet tungebåndet på barsel.

Skrevet

vi klipte det på sykehuset før vi dro hjem, legen der sa det. jalp ikke, ble flaskebarn fordet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...