Anonym bruker Skrevet 16. august 2007 #1 Skrevet 16. august 2007 Hvordan ser dere for dere en gjennomsnitts-dibber??
Gjest illt på kukeluren Skrevet 16. august 2007 #2 Skrevet 16. august 2007 Kan ikke skrive, hverken ortografi, vokabular eller grammatikk holder mål, og tegnsettinga er hinsides godt og ondt.
Cat.68 Skrevet 16. august 2007 #3 Skrevet 16. august 2007 Men da lurer jeg på, hva er en oversnitt og en undersnitts dibber da?
Gjest ->>- Skrevet 16. august 2007 #4 Skrevet 16. august 2007 Utdanning et sted mellom fullført videregående og treårig høgskoleutdanning; ser mye tv; yngre enn gjennomsnittsmoren; leser lite bøker, og de som leses kvalifiserer knapt til litteraturbetegnelsen; dobbeltnavn på barnet; opptatt av å følge anbefalinger fra trygg trafikk, men synes kake er nødvendig for å kose seg; drømmeyrkene er sykepleier, førskolelærer eller ferskvaresjef; home and away er viktig, men hotel cæsar enda viktigere; drar på ferie til Danmark eller Syden (med stor S) eller svigers, for foreldrene bor rett borti gata (hvis man har gatenavn der hun bor) - alternativt bor svigers rett borti gata, i så fall synes hun de er ganske plagsomme; synes alle politikere er skikkelig teite og stemmer derfor FrP eller ikke i det hele tatt; mener at innvandrere og homofile og slikt er ganske annerledes enn hun selv og at det sikkert er litt skummelt i Oslo - men de har Zara der og det teller positivt. Men det er de som trekker gjennomsnittet kraftig opp og kraftig ned som gjør det morsomt å henge her.
♥Prinzessin♥ Skrevet 16. august 2007 #5 Skrevet 16. august 2007 Pila, halvparten av det du sier, stemmer for mitt vedkommende. Men jeg kan jo ikke si hva, da anniene her simpelthen elsker meg. :-)
Gjest illt på kukeluren Skrevet 16. august 2007 #6 Skrevet 16. august 2007 Nå ble jeg grisenysgjerrig.
♥Prinzessin♥ Skrevet 16. august 2007 #7 Skrevet 16. august 2007 Farsken, var det en komma for mye der? Bør jeg gå av som rettskrivningsinspektør??
Anonym bruker Skrevet 16. august 2007 #9 Skrevet 16. august 2007 Liker også å fremstille seg selv som mer intelligent enn hun egentlig er.Prøver ogsåå gi inntrykk av at hun lever et fryktelig spennende og interessant liv, men i realiteten er DIB det mest spennende som skjer i løpet av dagen....
Gjest ->>- Skrevet 16. august 2007 #10 Skrevet 16. august 2007 Synes du det gjelder gjennomsnittsdibberen? Da ville det vel vært langt mindre snakk om nettopp Home and Away, Hotel Cæsar og svigerforeldre?
Anonym bruker Skrevet 16. august 2007 #11 Skrevet 16. august 2007 Synes at folk får se hva de vil på tv...Om de ser home and away og Hotel Cæsar er vel ikke ensbetydende med at de stemmer frp og ikke leser bøker? Og spm om svigerforeldrene...er vel ikke så veldig mange andre man kan ta det opp med enn de "anonyme" her inne. Det kan være et veldig sårt tema... Gjennomsnittsdibberen er nok like mye opptatt av "litteratur og kultur "som meningsløse tv-program.. Og, ja, jeg mener at det er veldig mange her inne som er litt for opptatt med å virke bedrevitende og nedlatende...Men meg om det.
Gjest ->>- Skrevet 16. august 2007 #12 Skrevet 16. august 2007 Selvsagt er det ikke ensbetydende. Vi snakker summen av innleggene her. Det er langt flere innlegg her om Home and Away enn om Shakespeare-stykker; det er langt flere innlegg om FrPs fortrinn enn om RVs; langt flere som klager over svigerforeldrene enn som skryter av dem osv. - naturlig nok danner dette et inntrykk. Ref. bedrevitende og nedlatende; se hvor du er.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 16. august 2007 #13 Skrevet 16. august 2007 Hva er galt med å feriere i Danmark? Ble veldig på krigsstien her nå...
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 16. august 2007 #15 Skrevet 16. august 2007 Genial plass å reise meg unger, langt nok unna til at det er ferie, men nært nok til at man kan reise hjem ganske fort. Og jeg vil nøye understreke at vi kjører til Gøteborg for å ta båt, for danskebåt er noe av det kjedeligste som finnes.
Anonym bruker Skrevet 16. august 2007 #16 Skrevet 16. august 2007 Er sikkert nedlatende jeg også. Leser mengder med bøker, stemmer ikke frp, men stemmer(er interessert i politikk), har reist jorda rundt, og vil kalle meg selv ganske så belest og klok. Men oida, har sikkert sett både en og to episoder av home and away, og det kan godt være at jeg har svart på et innlegg ang. svigerforeldre og bilseter.. Det jeg mener er at her inne på DIB er det greit at man kan spørre om hva man vil, om det seg være matoppskrifter eller "Reima vs Troll". "Dibberene" er nok likere enn du tror. Og selv om en spør om et dumt spørsmål, så trenger en ikke å vær så veldig dum. Det kan faktisk være at den personen har hele Shakespeare samlingen i bokhyllen sin.....
Gjest ->>- Skrevet 16. august 2007 #17 Skrevet 16. august 2007 Angrep er det beste forsvar, kjære deg. Når sa jeg at det var noe som helst galt med noe av det jeg ramset opp? Det er bare inntrykket mitt av dibberne som en samlet geléklump, basert på lengre tids studium av bl.a skravlesiden. Det er ingen individuell vurdering, og det betyr på ingen måte at alle som én er akkurat slik og uten unntak og personlige vrier. Neste gang lover jeg å ta med en fotnote som ville gjøre min påstand holdbar i en californisk rettssal.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 16. august 2007 #19 Skrevet 16. august 2007 Hjelper det med fotnoter i California?
Anonym bruker Skrevet 16. august 2007 #20 Skrevet 16. august 2007 Det er ikke nødvendig. Og hvem har jeg angrepet? Ikke noen, og iallefall ikke deg, så forstår ikke hvorfor du føler deg så truffet. Men uansett....en gjennomsnittsdibber er vel som meg og deg,da? Sånn omtrent iallefall?:=) +-
Gjest ->>- Skrevet 16. august 2007 #21 Skrevet 16. august 2007 Ja. Da kan de bare saksøke om de selv etter finlesing av fotnoten omfattes av den injurierende påstanden. Eller vinne saken i hvert fall. Som oftest. Vel, det er California - men det hjelper nok litt.
Gjest ->>- Skrevet 16. august 2007 #22 Skrevet 16. august 2007 Nei, jeg føler meg ikke så voldsomt truffet av min egen beskrivelse i grunn. Jeg vet ikke hvem du er, så det kan jeg knappest uttale meg om.
Mage Mi Sa Jo Skrevet 17. august 2007 #25 Skrevet 17. august 2007 våger du å kritisere mitt hjemland? ;p
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå