mammatiltulla Skrevet 16. august 2007 #1 Skrevet 16. august 2007 Føler meg som en elendig mor som sitter og klager, men nå går det helt over styr. Ettåringen min er en aktiv liten prinsesse... Propell fra morgen til kveld:) Ikke kan jeg skifte bleie på henne mens hun ligger(har store problemer når jeg må skifte bæsjebleie, for å si det sånn), ikke kan hun sitte rolig å spise uten at hun står i stolen og setter seg på bordet(nytter ikke å si ifra). Da jeg kom og hentet henne i barnehagen idag satt de alle og spiste frukt. Alle andre barna satt pent på stolene, bortsett fra prinsessa mi:) Flaut, tja.. Huset ser jo ut som en svinesti når dagen er omme. Ikke kan jeg gjøre annet enn å passe på at hun ikke klemmer fingrene, klatrer opp i sofaen, spiser ting hun ikke skal spise, osv, osv! Dvs. jeg får lite tid til dagligdagse, nødvendige ting. Så nå er jeg bare nødt til å spørre dere andre; er det slik det er å ha en ettåring, eller er det bare hun som er ekstra propell? Begynner faktisk å tenke litt i retning adhd eller lignende..
Carnivale Skrevet 16. august 2007 #2 Skrevet 16. august 2007 De ER sånn, de mest aktive ettåringene. Min også
Nusseline♀♀♂ Skrevet 16. august 2007 #3 Skrevet 16. august 2007 Tror nok det er ganske vanlig. Gutten min på 16 1/2 mnd går ikke ennå (men nesten), men han må passes på hele tiden for han er en skikkelig rampegutt og klatremus! Han klatrer oppå databordet og overalt! Men det er normalt tror jeg, tenker ikke adhd av den grunn.
Blue Lady Skrevet 16. august 2007 #4 Skrevet 16. august 2007 Akkurat sånn var Lucas da han var 1 år, er sånn fortsatt nå er han 2 år. Kjenner meg igjen i det at det eneste man rekker er å passe på at de ikke skader seg, for det er umulig å gjøre en leilighet helt barnesikker... og tror man at den er sikker så bare finner de på nye ting som vi voksne ikke trodde var mulig :/
Mine <3<3<3 Skrevet 16. august 2007 #5 Skrevet 16. august 2007 Du er ikke den eneste. Snuppa mi er også VELDIG aktiv. Her er det full rulle fra morgen til kveld. Merket det allerede når hun var ganske liten... hun var mye mer urolig enn de andre på barselgruppen og jeg fikk aldri sitte i en sofa og snakke med de andre mammaene etter at hun begynte å bevege seg.... for da skulle alt klås på eller spises på. Merker nå at hun begynner å bli LITT mere rolig (18 mnd), men det er fortsatt nesten umulig å gjøre noe dagligdagse nødvendige ting når hun er våken og ikke sitter i lekegrinda (takker gud for lekegrinda... når hun sitter der kan hun faktisk pusle med saker og ting på engen hånd). Håper det roer seg etterhvert, og jeg har håpet ettersom jeg har merket en ørliten bedring. Tror bare vi får smøre oss med tålmodighet
mammatiltulla Skrevet 16. august 2007 Forfatter #6 Skrevet 16. august 2007 Huff, ja.. Det er vel sikkert det. Merker jeg blir så utrolig sliten. Får virkelig håpe det roer seg etter hvert da:D
Stor_smil Skrevet 16. august 2007 #7 Skrevet 16. august 2007 Gutten min var veldig aktiv i en periode rundt den tiden han begynte å gå, da ble ALT 200 % mer spennende enn før. Han skulle gå alle mulige steder, plukke på alt, spise på alt osvosv.. helst vill ehan ha meg rundt seg 24 timer i døgnet også.. så da ble det altså lite tid til annet. Jeg som alltid hadde det noenlunde ryddig, alltid brukte litt ekstra tid på meg selv før jeg gikk ut døren og alltid hadde middagen klar når pappaen kom hjem fra arbeid.. måtte grave meg rundt ørtentusen brødsmuler, sølt melk, hundrevis av leker, uten sminke, med samme klær som dager før (fordi de fremdeles lå i en haug på badet), for å løpe ned på butikken i siste liten - så jeg iallefall hadde fått rekt å handla inn middagen til samboe kom hjem..hehe Var bare en periode for oss da.. nå er han snart to år og har funnet roen med en bok eller noen biler, og kan fint sitte en stund alene, så jeg får laget middag og kledd på meg - gjerne tatt en dusj også Ta litt etter litt.. ikke forvent for mye av deg selv - nyt tiden nå når barna er så liten - husarbeid osv kan vente til han har lagt seg og ta storhandling en dag for uka sammen - så har dere det dere trenger i hus Småbarnstiden går så altfor fort, og man savner tilbake til den tiden - så nyt den, ikke stress og la barn være barn.. noen er mer aktive enn andre - ikke vær flau over at hun er litt mer sprell i enn andre.. hun koser seg sikkert og lærer etterhvert å ta hensyn til når hun er trett og velger kanskje selv å leke litt mer rolige leker.
mammatiltulla Skrevet 16. august 2007 Forfatter #8 Skrevet 16. august 2007 Godt skrevet! Kjenner meg så utroooolig igjen i det første du skriver:) Er litt greit å vite at vi ikke er de eneste som har det slik. Problemet er at jeg er så siten. Begynner seks på jobb hver morgen, så det tar også på. Men er fullt enig, man må jo bare nyte tiden:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå