Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi er snart 7 uker nå og krever begge puppene annenhver time stort sett hele dagen. Om natten sover hun gjerne 6-7 timer i strekk uten å kreve mat. Har lagt på seg 1,5 kilo siden fødselsvekta...har ikke vært på 6 ukerskontrollen enda og er mamma for første gang så aner ikke om det er mye eller lite...??Fullammer med skjold...er redd hun ikke får nok mat pga det...

Dere andre med babyer i samme alder- gir dere begge puppene i hvert måltid??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres helt fint ut! Når de legger på seg mellom 100-200 gr pr uke er det finfint! Og jenta di ligger jo over det også, så hun får nok mat tror jeg. Barna mine har også "tanket seg opp" hele dagen for så å sove lenger om natta.

Minsten er nå 10 uker og spiser stort sett annenhver time på dagtid. Sover så fra ca 20-03 (varierer litt) uten mat. Jeg gir en pupp først, så ser jeg om han er fornøyd med det (om natta sovner vi begge fra det...). Om dagen vil han ofte ha mer, så da ammer jeg stort sett fra begge to.

Ang. skjold har jeg hørt at det er tyngre for baby å suge. Jeg brukte også skjold i starten med eldstejenta, men sluttet da jeg hørte dette. Men det virker jo uansett som om jenta di får nok da. Går kanksje an å gradvis slutte med skjoldet...? (Kommer an på grunnen til at du bruker det - hvis baby var dårlig til å ta brystet kan det bedre seg når hun har blitt større og dyktigere ved brystet)

Skrevet

Høres ganske likt ut som hos oss det der :-) Han er 2 mnd. Går som oftest 2-3 timer mellom måltidenene på dagtid og så 6-7 timer uten mat på første soveøkten om natten. Bruker ikke skjold da, men det gjorde jeg med førstemann da han var liten og følte ikke han fikk i seg mindre mat av den grunn, han gikk faktisk opp 700g mer enn mine fra fødsel til 6 ukers kontroll. Jeg ammer for det meste bare på en pupp om gangen, men merker jeg det er tomt og han virker mer sluten gir jeg av andre også, det er ikke så ofte da, kanskje en gang annenhver dag eller noe sånt.

Skrevet

prinsesse vilikke spiser hver tredje time, men bruker mellom 20 og 40 minutter på hvert måltid (begge bryst) så det blir jo nesten bare to timer i mellom.

Første soveøkt på natta, sover hun rundt 7 timer, så er hun tilbake på tretimersintervaller igjen.

sist jeg målte vekta hennes (7 uker) hadde hun gått opp 1,4 kg, og ved seksukerskontrollen var hs svært så fornøyd.så vil vel tro jenta di får nok!

hadde hun ikke fått nok, hadde hun nok sagt i fra, skal du se.

Skrevet

Her skal lillegutt på 7 uker også ha mat annenhver time på dagen. Han legger seg for kvelden mellom 21.30 og 22.30 (det varierer litt..) og da sover han stort sett til 03. Etter det er det annenhver time igjen. Har hendt at han har sovet i 6-7 timer om natta, men det hører til sjeldenheten, for å si det sånn.

Det varierer veldig. Noen ganger er han fornøyd med kun den ene puppen, andre ganger vil han ha begge.

1,5 kilo høres bra ut. På 6 ukers kontrollen veide lillegutt 4840 gram. Han veide 3055 gram da han ble født. Dvs at han hadde lagt på seg 1785 gram, og det synes helsesøster faktisk var ganske mye (og selvfølgelig veldig bra!) =)

Skrevet

her er lillegutt 3 uker og 2 dager, jeg ammer hver 2.-3.time om dagen, og på natta er det hver 4.-5. time... Han har lagt på seg 1,2 kg siden han var født....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...