Gå til innhold

Noen som har erfaring med vondt i ryggen her???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er av de heldige som aldri/sjeldent har vondt i magen når jeg har mensen..

Men denne gangen hadde jeg dritvondt, både før og under mensen, bare så det knyttet seg langt inni ja..Ikke vet jeg,ikke vant med det ihvertfall;)

Så er tingen..Har hatt utrolig vondt i korsryggen i hele dag!! Mensen er over for 2-3 dager siden, så føler ikke det kan være derfor..(?)

Men ja, det er så vondt akkurat nå, føler jeg går som ei krykke, for klarer liksom ikke strekke den helt ut, hvis dere skjønner...

Skal ha fest her i morgen kveld så jeg SKAL være på G inntil da;)

Noen som har gode tips til hva som kan hjelpe?? Evt hvilkne sovestillinger som er best om man har vondt i korsryggen..Føler selv at å ligge på magen kan være greit, men ikke vet jeg,hehe..

Blir veeldig glad for svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

*dyyytter* ...hva tror dere det er? mensen?og tips til sovestillinger?

Skrevet

Rull sammen et håndkle å legg i korsryggen viss du ligger på ryggen. Viss du ligger på siden så legger du det der hvor hoftebeinet slutter. Nede ved korsryggen.

Lykke til og god bedring:-)

Skrevet

Jeg har hatt brist i korsryggen, og kan si at det er helt j...... og det er ikke så mye som hjelper.

men, jeg fant ut at hvis jeg la meg på siden med en pute mellom knea så hjalp det, eller om en ligger på ryggen med pute under knea..

Har prøvd å ligge på magen, men har endt opp med å våkne opp stiv som en stokk, så jeg vil ikke anbefale deg det iallefall.

For å prøve å strekke ut litt kan du legge deg på gulvet med beina opp i en stol (90 graders vinkel)

Du kan og stille deg på alle fire og forsiktig skyte rygg, eller

legge deg på magen og strekke venstre fot og høyre arm ut og deretter høyre fot, venstre arm.. (for å forsøke å løsne opp litt)

Skrevet

Å,takk for tips jenter:)Da skal jeg bare prøve en av de stillingene og krysse alt jeg har på at jeg våkner opp i morgen uten vondter;)

Brist i korsryggen hørtes jææævlig ut! Hvordan greide du få til det?:s

Skrevet

Det kan være stramme muskler. Prøv med lett massasje eller varme omslag. Hvis det er vanskelig å bevege seg ordentlig, ville jeg tatt noe lett smertestillende. Det er viktig med bevegelse slik at muskulaturen ikke stivner.

For meg fungerer fosterstilling best, for da får jeg strekt litt på det. Hvis jeg sover på magen blir det verre.

God bedring!

Skrevet

Oki,sove på magen skal jeg hvertfall ikke da, siden alle fraråder meg det!;)

Stramme muskler kan høres logisk ut...Kom akkurat på at i natt sov jeg sammen med min 2 åring i en enkel seng, så hadde ikke akkurat store plassen;p har nok ligget veldig rett og stivt...Hehe..

Takk til deg også for svar:)

Skrevet

Tøy hofteleddsbøyeren!! Den gir korsryggsmerter hvis den er stram. Tøy bak og forside lår, samt setet.

Skrevet

Har desverre alt for mye dårlig erfaring med rygg... :(

Min anbefaling (etter oppskrift fra min mann som er fysioterapeut) er å putte i deg en ibux eller to og gå deg en tur i lysløypa, skauen eller annet ulent terreng. Da får du løsnet litt. Tøy evt forsiktig når du kommer hjem.

Jeg kan ikke sove på magen,for da kommer jeg ikke ut av senga dagen etter... Jeg sover alltid på siden. Ikke sikkert at det hjelper for deg da, men... God bedring!

Skrevet

hehehe det var lett...

jeg og ei venninne aka, begge på et sånn flatt helt tynt akebrett, så var det et hopp i bakken vi ikke visste om, hoppa over og landa bang på en stein... kunne ikke gå etterpå, bare krøyp rundt...

legene kunne ikke gjøre noenting, så det tok lang tid før det grodde og jeg sliter med ryggen den dag i dag...

Skrevet

Hehe,,,huff...måtte le litt, for så deg for meg der du krøyp avgårde med fingeren i været for å få hjelp;p

Men fy fader så drit!!!!

Jeg skal virkelig begynner bli flink til å ta vare på ryggen min! Sitte rett i ryggen og ja....Være flink jente;)

Skrevet

Takk, tror jeg skal finne noe ibux ja, turen får jeg drøye til i morgen:-)

God natt jenter og takk for hjelpsomme svar!:)

Skrevet

hehehe skreik som en gal og var så forbanna for venninna mi som var med hadde slått seg i armen og hun gråt akkurat likt og like høyt som meg, og det fikk hun jo ikke lov til, for hun hadde jo ikke like vondt... =)

Ja pass på ryggen din, som en kollega av meg sa, du må passe på ryggen din- du har bare en rygg... (too late)

hvis ikke noen av øvelsene jeg skreiv opp til deg hjelper, har jeg mange fler, bare å gi beskjed =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...