Gå til innhold

Hva i all verden er det med jenten min??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun er 1,5 år. Og hun vil IKKE legge seg.

Fram til mandag så sovnet hun som en stein når hun ble lagt. Sovnet innen 5 minutter. Men, nå blir hun helt vill i sengen, roper og synger høyt og babler og turner og bråker. Til slutt må jeg bare ta henne opp, for hun vekker broren sin... Hun er trøtt når hun legges, så skjønner ikke hvorfor hun ikke sovner.

I natt sovnet hun ikke før over 24, og sto opp kl 7. Altså 7 times søvn, hun pleier sove 11-12 timer.... Og hun har holdt ut dagen i dag, sovet 1,5 t i bhg, og la seg nå for snart en time siden, og hun roper og synger høyt og det går mer og mer over på grining, så må sikkert ta henne opp snart før hun vekker broren.... Tror hun holder på med tenner, men hallo, hun må da være trøtt for det om?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Muligens en periode hun er inne i.. hun utforsker språk, stemmer og lyder, og finner kanskje det utrolig morsomt å holde på slik om kvelden :) Slik er mini også, han ligger å holder seg på øret og "snakker høyt i telefonen".. tilslutt går det over i gråt her også. Sover hun i samme rom som broren? Og er han yngre eller eldre? Jeg tror jeg ville prøvd å ikke ta henne opp - forstår at det kanskje kan være ett problem i forhold til broren?? - men de lærer seg så fort til nye vaner, og da kan det gjerne være at denne perioden med litt utforsking rundt leggetider resulterer i at hun VET at hun får komme opp igjen, dersom hun ikke legger seg for å sove. Noen barn er utrolig seige, dvs. de kan holde seg lenge våken uten at bikke over, uansett hvor trette de er.. også forunderlig nok våkner de like tidlig morgenen etter. Prøv å gjøre ettermiddagene og kveldene rolige (rolig lek osv), avslutt med ett varmt bad (tilsett litt lavendelolje fra natusan) og demp belysning og lyd før hun skal legge seg. Forbered henne på at nå skal hun sove, og at hun må være stille så ikke bror våkner. Når du går inn til henne, hysjer du og holder en fing foran munnen, hvisk : Nå må du være stille, ellers våkner bror.. kanskje det fungerer etterhvert?? Lykke til :)

Skrevet

takk for fint svar :)

Kan godt være hun utforsker også, prøver ut lyder eller rett og slett bare vil opp...vet ikke :(

Har rolige kvelder og hun vet hun skal legge seg, går selv inn mot sengen, men når hun kommer oppi sengen slår hun helt om..håper det gir seg snart...

Broren er eldre. De sover vegg i vegg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...