Bdancer Skrevet 16. august 2007 #1 Skrevet 16. august 2007 Er de fleste vordene fedre klar over denne "tradisjonen"?? Tviler på at min sambo vet om dette...og vet ikke helt hvordan jeg skal få tipset han om det hehe;) Noen forslag?
Lill,<3Rikke&Patrick<3 Skrevet 20. august 2007 #2 Skrevet 20. august 2007 Er det en tradisjon????????Aldri jeg hørt om...hmmmm;)
magj Skrevet 20. august 2007 #3 Skrevet 20. august 2007 Veit ikke hvor mye tradisjon det er, men tenk så koselig å få noe fra pappa etter fødselen! Har prøvd å hinte om det med alle fødsene her, men... Litt lite romantisk manne min...
Anonym bruker Skrevet 22. august 2007 #4 Skrevet 22. august 2007 Etter 9 mnd vaggende rundt og etter 19 timer blod slit på føden forventer jeg denne gang å få en liten "tanke" for slitet!! jeg ble pissed forrige gang da morra hans kom med noe og sa: siden han ikke hadde med noe så kan jo denne(ammepute) være fra han da!! da ble jeg kvalm....både for at han er såpass voksen,men samtidig så umoden og lite romantisk og fordi han er mors lille "duttebass"....blllææææhh.Jeg gav hun bare beskjed om at nei!! Den er fra deg!!! Jeg får aldri så mye som en blomst ellers så når det er noe såååå spesiellt synes jeg det er på sin plass.....okay.jeg er hormonell og snurt.....men samma faen det!!!!!
Anonym bruker Skrevet 24. august 2007 #5 Skrevet 24. august 2007 Kanskje det faktisk er HAN som fortjener en gave? Tenk å holde ut med en hormonell og gravid kone i NI måneder!!! Tenk "hva kan JEG gjøre for HAN?" Så tipper jeg resten ordner seg... Ellers er det ikke noe å satse på.
Anonym bruker Skrevet 25. august 2007 #6 Skrevet 25. august 2007 Jeg har aldri hørt om at det skal være vanlig å få en gave etter fødselen, og forventer heller ikke noe slikt fra min mann. Han er romantisk nok av natur, men jeg skjønner ikke hvorfor det skal være nødvendig med en fødselsgave...? Jeg tenker i alle fall ikke på fødselen som noe han skal "takke meg for". Det er en beslutning vi tok sammen, og jeg var fullt klar over hva det innebar- så at han skal stå i noen slags takknemlighetsgjeld til meg forstår jeg ikke.
MariaEW- 05.10.07♥ Skrevet 28. august 2007 #7 Skrevet 28. august 2007 jeg hadde heller ikke hørt om den trasisjonen før mamma viste meg en ring hun gikk rundt med. det var en alianse ring med 6 diamanter som min far hadde gitt henne, 2 for hver fødsel. det som faktisk er mest spesiellt er at mamma og pappa er skilt, og hun bærer den ringen under forlovelsesringen fra stefaren min. da jeg stussa litt på dette sa hun at hun ikke så på det som en gave fra han, men en påminnelse på graviditeten og fødslene hun hadde med oss.. synes det var ganske kos:) hun sa hun skulle vise den litt diskrè til sambo;P men viss jeg ikke får noe går det greit:)
Anonym bruker Skrevet 28. august 2007 #8 Skrevet 28. august 2007 jeg fikk en blomsteroppsats, og mini fikk en bamse. forventet ingenting, og hadde ikke hintet heller. men ble selvsagt veldig glad da, for da hadde jeg noe som minnet om sambo når han ikke var der (måtte bli på sykehuset i 8 dager) skjønner ikke hvorfor en gave skal være så viktig - har dere ikke begge to fått den største gaven av alle da???
kariuss Skrevet 30. august 2007 #9 Skrevet 30. august 2007 jeg har sagt at jeg ønsker meg englebarnsmykke jeg, og fortalte at jeg håpet jeg fikk det =) gjør nok det, seff skal vi ha en liten fødselsgave det er vel fortjent!!
kariuss Skrevet 30. august 2007 #10 Skrevet 30. august 2007 gaven er jo ikke viktig, men det er jo hyggelig å få en liten oppmerksomhet fra kjæresten også da, selv om vi får en suuuper gave!!
Lillegull2008&2010 Skrevet 31. august 2007 #11 Skrevet 31. august 2007 så utrulig koseli da, jeg har tenkt tanken å gi han noe etter fødselen. men vet ikke helt hva. Selv om vi får verdens største gave, trenger det jo ikke å være slutten på en liten oppmerksomhet til hverandre. nei, jeg kommer ikke til å kjøpe playstation 3 eller noe til han men bare en liten takk for all hjelp å støtte. man må ikke glemme å ta vare på hverandre selv om man får barn. ikke at man må gi gave for å si takk å være romantisk men synes d høres koselig ut jeg og skal nok gjøre det. bare som noen sa en bamse eller blomst eller noe. en liten sak bare alltid koselig å få høre at man blir satt pris på, og det syns jeg virkelig han fortjener etter 9 mnd med en hormonell kjæreste, hehe..
Lillegull2008&2010 Skrevet 31. august 2007 #12 Skrevet 31. august 2007 åja, jeg trodde det handlet om å gi han noe jeg men kommer han med en liten oppmerksomhet, så tolker jeg det som om han syntes jeg var kjempe flink og blir veldig glad for det. men blir ikke skuffet om han ikke kommer med noe. men jeg vet han blir å komme med noe uansett, det er bare sånn han er lucky me!
Anonym bruker Skrevet 1. september 2007 #13 Skrevet 1. september 2007 jeg og datteren min fikk ett sølvkjede hver. men det var pga mor hans som han hadde tenkt på det.men han mente at han skulle få fødselspengene mine som gaven hans. grisk og og hjerterå mann ja.
Anonym bruker Skrevet 1. september 2007 #14 Skrevet 1. september 2007 Da jeg ble gravid gikk jeg til innkjøp av to bøker, en til meg og en til far. Far fikk "hakkespettboken for kommende fedre" - tror den heter "verdens beste pappa". Forøvrig en veldig god bok som jeg også leser litt i når det blir litt for mye om plager og komplikasjoner i min bok. Hele denne hakkespettboken er stort sett tips til far om hvordan han skal komme seg gjennom svangerskapet på en god måte Men i denne boken står det også påpekt et par ganger hvor viktig det er at han har med en fødselsgave til mor til etter fødsel, samt at denne gaven ikke burde være noe praktisk som brystpumpe etc., men en kjærlighetsgave til hun som har slitt med fødselen. SÅ; kjøp denne boka til han og få han til å lese den, da skjønner han det nok Lykke til =)
straxmamma:) Skrevet 3. september 2007 #15 Skrevet 3. september 2007 jeg fant ut om denne "tradisjonen" her på BIM, og skjønte jo fort at DETTE visste ikke samboeren min noe om....så jeg spurte han jeg, rett ut: "hva skal du gi meg i mamma- gave??" hehe... spurte selvsagt også om hva han ønsket seg da:) enkel å grei måte å bryte isen på
Pappas fultreffer :) Skrevet 4. september 2007 #16 Skrevet 4. september 2007 Jeg forventet ingenting jeg, hadde ikke hørt om at det var vanlig med slik gave jeg da jeg fødde. Men jeg fikk en stor bukett med roser og et kjempefint kort hvor det stod hvor høyt han elsker meg, og hvor han skrøt av hvilken jobb jeg gjorde for å få den lille til verden
Lotte-Lise Skrevet 5. september 2007 #17 Skrevet 5. september 2007 Jeg er førstegangsfødende, og fant ut av denne gaven ved en tilfeldighet, og sa det med en gang til samboer. Ikke fordi jeg forventet noe, og det sa jeg også til samboer, men det er jo greit å vite om, i tilfelle slekta begynner å spørre, og han ikke visste at det var forventet
marghald Skrevet 7. september 2007 #18 Skrevet 7. september 2007 Jeg trodde dette var et forum hvor far skulle svare...
sol2002 Skrevet 2. april 2009 #20 Skrevet 2. april 2009 Jeg sa at jeg ikke trengte noe jeg, men alikevel så har jeg fått smykker av han begge gangene, første gang gull-hjerte andre gang en perle
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå