Gå til innhold

Barnehageklær til små barn...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trenger litt tips og hjelp. Min bittlille datter har begynt i barnehagen og jeg har lett i mange butikker og lett en del på nettet... Hvor finner jeg regntøy i str 68? Hvor finner jeg sko i str 17? Hvor finner jeg gummistøvler i str 17. Hva i suttern skal ho ha på seg når jeg ikke finner det?

Ho går jo ikke ennå... men snart... De skal være en del ute, så i starten trenger hun vel strengt tatt ikke sko. HAr hørt om sånne "regnsokker" som man bare trer på føttene, så kan de krabbe ute uten å bli våt. Noen som skjønner hva jeg mener og vet hvor jeg får kjøpt det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånne regnsokker tror jeg man får kjøpt på barneutstyrsbutikker (i hvert fall de som også selger litt klær), og noen barneklær-butikker.

Regntøy i str 68 TROR jeg at Reflex har. Støvler og sko i str 17 blir det nok verre med.....

Skrevet

Mener du str. 68 eller 86?? Regner med det er 86 siden du sier at hun går snart?

I så tilfelle, har du regntøy både på Cubus, Lindex (best i test), og så tror jeg Name it har. Gummistøvler tror jeg begynner på str. 19.

Skrevet

Jge har sett sko i nr 17 på skoringen, tror det var merket ponny:)

Skrevet

regntøy i str 68 finnes ikke..... har lett i alle sportsbutikker, barnebutikker osv. de fleste begynner på 86.

på polern o pyret har de regntøy i 74/80. altfor stort, men det minste jeg fant....

jeg kjøpte regnvotter til å ha på føttene. ser litt rart ut når tommelen stikker ut på helen, men det funker.

fant gummistøvler i str 19 på sportshuset, ikke funnet mindre noe sted....

Skrevet

kappal har også regntøy som starter på 74/80

Skrevet

Jeg har kjøpt MikkLine parkdress (vår/høst) til vår på 16 mnd. Den er kjempelett og hun beveger seg kjempegreit i den. Virker ganske vannavstøtende også. Men minste str er nok 86 tror jeg så blir sikkert vanskelig hvis hun er 68..

Vi kjøpte votter til 3 åring og hadde som regnsokker når hun var mindre, gikk fint det.

Hun har ikke sovetid når de andre er ute, eller kan sitte i vognene da hvis hun er str 68?

Skrevet

Fant MikkLinedress i str 80 til min lille, og Navigare regntøy i str 1 år. Litt stort, men strammer inn strikkene rundt støvlene, og skulderen, så holder hun seg tørr:) Fant verken tøfler eller støvler i str 17 jeg heller, så ble Skofus prewalksko til tøfler og støvler i str 19, jeg fikk beskjed om at det var den minste støvlestr. Med tykke ullsokker i går det bra:)

Skrevet

Tror ReimaTec sine dresser starter på 74.. det kan jo fungere som regntøy

Skrevet

Jeg slet forferdelig med det samme selv, til min lille som begynte i bhg rett før hun var 11 mnd. Omsider fant jeg regntøy på Polarn O. Pyret i str. 68 (vanvittig dyrt, men jeg var heldig og fikk det på tilbud...). Er ikke sånn vanlig regnstoff, men sånn stoff som det pleier å være i klær med f.eks. gore tex membran, så det er nok en slags membran som holder klærne tette. Buksa er med seler, ikke slik klaff foran og bak, så hun kan få litt bar mage av og til, men det virker som det fungerer bra. Bukse + jakke koster 800 på full pris, så hvis du ikke får det på tilbud, ville jeg heller gått for Reima tec dress som også koster 800,-. Den starter på str. 68, og den er vanntett, så den kan jo brukes som regntøy, i hvert fall for så små, som ikke er ute i timevis i regnværet. Til å ha på beina ute har jeg kjøpt Troll-sokker. Det er sokker/tøfler/sko laget i samme stoff som Trolldressene - altså vanntette med ullfor og en strikk rundt ankel og en rundt leggen. Fungerer kjempebra som både støvler og sko for en som ikke går. Jeg er veldig fornøyd med det jeg har kjøpt til henne! Troll får du blant annet på Babyshop.

Skrevet

Jeg har sett ankel støvler i str 17 på H&M tror jeg det var. Men hvis hun krabber er nok de Troll sokkene de beste:)

Skrevet

røff og tøff i kristiansand (har vel butikker i mellom sandnes og arendal) har regntøy fra den størrelsen tror jeg. hvis jeg husker riktig...

Skrevet

de har hele regndresser der i str. 74, men ikke todelt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...