Engel, skatt og lite frø. Skrevet 16. august 2007 #1 Skrevet 16. august 2007 Har du en mann som er skeptisk til fiskemiddag? Litt skeptisk selv også, kansje? Da har dere det som oss! Men jeg lagde noe snadder i dag!...-og på en,to,tre.. 1.En pakke frossen torsk (sånn blokk fra frysedisken) stekes i panne. 2.Kok opp 3 dl jasminris (gjerne med litt buljong i vannet) og blandes sammen med fisken. 3.Skjær 2-3 gulrøtter i terninger, kokes møre og tilsett erter ved slutten. Gi ertene et raskt oppkok. Hell av vannet og tilsett i ris og fisk. Og så Tilsett salt, pepper og en god slump med karri. For å gi retten litt fuktighet hadde jeg oppi bittelitt vann, bittelitt olje og bittelitt margrin. Samboer spiste til det var tomt, og med hans dårlige fiskevaner må dette faktisk ha vært godt! Sunt for oss med nurk i magen er det og;) Lykke til, jenter! (hvis noen ble fristet da!?)
pnillan Skrevet 16. august 2007 #2 Skrevet 16. august 2007 Takk for tipset, dette hørtes kjempegodt ut! Vi spiser masse fisk her (2-åringen er kjempeglad i fisk) men alltid fint med nye varianter
Engel, skatt og lite frø. Skrevet 16. august 2007 Forfatter #4 Skrevet 16. august 2007 Åh, så bra! Blir jo så stolt når oppskriftene mine faller i smak;) He he..
Spirevipp med go`gutten Skrevet 16. august 2007 #5 Skrevet 16. august 2007 Vi pleier å lage noe a la det samme, kanskje du vil ha min variant også? Jeg koker ris, gjerne villris. Så steker jeg grønsaker, vi pleier å ha løk, brokoli og sopp. Grønsakene tar jeg bare ut av panna når de er ferdig stekt. Så steker jeg fisken og krydrer den med salt og pepper. Når fisken er halvstekt har jeg over grønsakene igjen. Så heller jeg over en pakke fløte som jeg har blandet med en liten t-skje grønn currypasta. Hvis det koker seg veldig tykt før fisken er ferdig, er det bare å ha i litt melk. Serveres med risen ved siden av. Ps: hvis man ikke er helt fortrolig med fisk kan man jo ha i litt stekt bacon også, bacon og fisk er kjempegodt sammen :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå