Gå til innhold

Når kom dere hjem? (prematur)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Lille Magnus ble født på søndag den 12 august(uke 31+4) og ligger nå på nyfødt intensiv.

Lurer på når vi ca kan dra hjem?Vet at de sier at man kan reise hjem ved termin +/- 2 uker, men har lagt merke til at mange andre har reist hjem lenge før det. Noen som har erfaringer?

Magnus var forresten 1370 g ved fødsel:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville bare si: Gratulerer med en liten prins:-)

Håper det går bra og at dere får han fort hjem:-9

Kos dere med gutten:-)

Skrevet

gratulerer så mye med lille prinsen :) og et utrolig flott navn dere har valgt...(samme som min )

får håpe ting går godt fremover og dere kan komme hjem om ikke såalt for lang tid. Er ok lurt å belage seg på at det blir rundt termin.

Skrevet

Gratulerer så mye med lille Magnus : )

Har ingen personlig erfaring. Men sambo er født 8 uker for tiden og var vel ca. 1600g ved fødsel og bitte liten. han fikk komme hjem til nyttår, altså etter 2 mnd. Termin var egentlig på nyttårsaften.. Kommer an på hvor stor babyen er og hvordan de er i formen tror jeg.

Skrevet

Ei venninne av meg fødte en liten Magnus i uke 34 og de kom hjem etter 6 dager på sykehuset. Lykke til videre:)

Skrevet

Ville bare gratulere deg jeg også som de andre..:)

Skrevet

Min jente var 37+4 ikke prematur men dysmatur og veide 1860g. Vi lå på sykehuset i 2 uker.

Ei anna som fødte i uke 32, lå på sykehuset i 5 uker.

Som regel tar det litt tid før man får babyen til og spise all maten sin selv.

Hvordan går det med dere?

Skrevet

Hei Simselimsen

Går veldig fint. Mikro har allerede fått sitt første puppemåltid i dag:) Spiser ganske mye og virker ellers veldig sterk. Hvis det fortsetter på denne måten, så kanskje vi kommer hjem før oktober. Lever i håpet:)

Hvordan går det lillejenta da?

Skrevet

jeg selv ble født 3 uker før terminen, men veide bare 1860g, og jeg kom ikke hjem før etter 2 uker, da altså nesten på terminen. grensa da var at jeg måtte over 2 kg..

Skrevet

OI, da får dere sikkert komme hjem før termin om han spiser av puppen selv!! Må han ha sonde i tilegg? Og er han stabil? Høres jo kjempebra ut! Har han hatt problemer med blodsukkeret sitt og sånnt?

Husker selv hvor utrolig kjedelig det var og måtte ligge lengere på sykehuset en alle andre, selv om vi var "heldige" og ikke måtte ligge kjempelenge. *klemme*

Bare trøst deg med at når dere endelig får komme hjem så er du allerede vant med og være mor:)

Jenta mi har det kjempebra! Hun går litt dårlig opp i vekt, men sunn og frisk! Og kansje en anelse sen i motorisk utvikling, men det kan jo også hende hun bare er lat:)

Gratulere så mye foresten!!

Skrevet

Gratulere med lille gutten. Fikk en jente i uke 33 på 1955 gram, og vi var på sykehuset i 2,5 uke.

Når det gjelder hvor lenge man må være der, kommer det helt an på hvor lang tid det tar for dem å holde på varmen selv, hvordan de puster (ekstra oksygen, evt. cpap) og om de går bra opp i vekt og sikkert mange andre ting jeg ikke kommer på i farten.

Lykke til i alle fall :)

Skrevet

Hei Bolla82!

Først og fremst GRATULERER med den lille:) hipp hipp hurra!!!

Jeg kan ingenting om prematurbarn, men ville bare si at ut fra det du skriver skjønner jeg at vi har felles kjente:) Jeg er venninne med søstrene til din kjære:) Tenkte jeg skulle sende deg en pm, men fikk ikke til... Magnus er aldeles nydelig, har sett bilde hos bestefaren:) Han såg ut som en skikkelig sterking, så dette kommer til å gå kjempebra!! Du får hilse pappan og resten av slekta fra meg i tromsø og gratulere masse (de skjønner hvem jeg er og kan forklare deg:D) !!!

Skrevet

Gratulerer med den lille gutten din!

Jeg fødte selv ei jente i uke 31-4 for 16 mnd siden. Hun var 1465 g ved fødselen. Vi fikk dra hjem etter 3 og en halv uke. Da var snupa 1800 g. De sier at de helst skal ha bikket to kg, men de ser jo an hvert barn. Kommer an på vekstoppgang, spising osv.

Du slipper sannsynligvis å bli helt til termin. Det var i "gamle" dager at alle barna skulle bli på sykehuset til termin. Nå sendes de som oftest hjem en god stund før, så lenge alt er i orden og de spiser bra.

Lykke til:-)

Skrevet

Gratulerer så mye med gutten din!!

Min sønn ble født da jeg var 33+0 på vei. Veide ca 2,3 kg ogg var nede i ca 2 kg. Han var på sykehuset i nesten 3 uker til han passerte fødselsvekta. Fikk oppfølging fra sykehuset med hjemmebesøk 2 ganger i uka til han ble formelt skrevet ut da han var 5 uker.

Nå er han snart 2 og en halv mnd og passerer straks 4 kg!! ;-D

Masse lykke til!!

Situasjonen er ikke alltyid like lett, men det blir så mye bedre etterhvert!!

Skrevet

Gratulerer med gutten!

Jeg fikk en jente i uke 34+5, fikk reise hjem etter nøyaktig 14 dager. Da hadde hun tatt igjen fødselsvekten på litt over 2 kilo og vi hadde fått i gang ammingen. Det var ingen alvorlige komplikasjoner, men litt ulike startvansker, bla. med fordøyelsen. Hun måtte også ligge en del i lys. Vi var en uke på nyfødt intensiv og en uke på sengeposten. Siste uken var ammetrening og oppfeting bare. Før hun ble født (planlagt keisersnitt) sa legen at det kunne hende hun ikke trengte å ligge på barneavdelingen i det hele tatt, eller at vi måtte bli der et par tre uker. Så det varierer veldig.

Hvis det ikke er noen komplikasjoner og dere får igang ammingen, vil jeg tro at dere kan reise hjem når han er rundt 2 kilo. Mener å ha hørt at det er en slags grense der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...