Gjest frøkenvetikke Skrevet 16. august 2007 #1 Skrevet 16. august 2007 Var arbeidsledig i en periode, og har vært hjemme med barn. Har derfor ikke fått betalt noe på lånet i noen år. Samboer mener jeg 'skylder ham penger', og at vi ikke lenger eier leiligheten 50/50. Han nekter forøvrig også å flytte ut... Da må jeg kjøpe ham ut...
Gjest Skrevet 16. august 2007 #2 Skrevet 16. august 2007 Æh... Du har jo vært hjemme med barn - og på den måten oppfylt din forpliktelse. Går ikke an å regne sånt direkte i kroner, spør du meg.
mei Skrevet 16. august 2007 #3 Skrevet 16. august 2007 Antar dere har skrevet en kontrakt eller at eierandelen framkommer på skjøte eller annet sted. Hvis dere har avtalt at dere eier 50/50 vi ikke hvordan lån blir betalt innvirke på dette hvis dere da ikke har skrevet/avtalt at det skal ha bettydning. Når du er hjemme og passer barn bidrar du til fellesskapet. Hvis du skylder penger for betaling av hus, så skylder han deg for barnepass!
Gjest Skrevet 16. august 2007 #4 Skrevet 16. august 2007 Tuller du ??????? Fy.....så det å gå hjemme med barn, er ikke en jobb det, da ? Selv om du ikke kommer hjem med lønningspose, betyr ikke at du ikke jobber minst like hardt som han vel. Er vel heller han som skylder deg penger!!!!!!!
jente,jente, ? Skrevet 16. august 2007 #5 Skrevet 16. august 2007 Vi eier også huset 50/50, men jeg har aldri betalt en krone på lånet.. Det trekkes nemlig fra mannene min sin konto.. Men jeg betaler andre regninger da, men ikke alle der heller.. Likevel eier vi like mye.. Jeg var også arbeidsledig en periode og da betalte jeg ikke stort, men var hjemme og tok meg av dattern vår.. Skylder ikke mannen min penger for det syns nå jeg.. Ikke han heller..
Gjest frøkenvetikke Skrevet 16. august 2007 #6 Skrevet 16. august 2007 Det er det jeg mener også. Jeg trodde vi eide 50/50 uansett...
Gjest frøkenvetikke Skrevet 16. august 2007 #7 Skrevet 16. august 2007 Har ingen kontrakt, men det var det vi var enige om i starten av. Og skrev alltid på selvangivelsene at vi eide 50/50.
Odine! Skrevet 16. august 2007 #8 Skrevet 16. august 2007 Når du går hjemme og passer hans barn, slik at han kan jobbe fulltid, mener jeg at det er likestilt med å jobbe og bidra med penger.
Gjest ->>- Skrevet 16. august 2007 #12 Skrevet 16. august 2007 Da deler dere 50/50. Han kan velge å gå til sak fordi husstandsfellesskapsloven sier at det kan vurderes hvem som har betalt hva og slikt, men i et ekteskapslignende forhold der deler av tiden uten innbetalinger har vært benyttet til pass av felles barn har han ikke en sjanse juridisk. Stå på ditt, du.
olla Skrevet 16. august 2007 #13 Skrevet 16. august 2007 Synst denne påstanden over var genial: Hvis du skylder penger for betaling av hus, så skylder han deg for barnepass! Så det så!!
Gjest frøkenvetikke Skrevet 16. august 2007 #14 Skrevet 16. august 2007 Jeg prøvde å si det en gang - at han skylder meg penger for den perioden jeg har gått glipp av inntekt. Da bare fnyste han...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå