Gå til innhold

Når kom dere hjem?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Lille Magnus ble født på søndag den 12 august(uke 31+4) og ligger nå på nyfødt intensiv.

Lurer på når vi ca kan dra hjem?Vet at de sier at man kan reise hjem ved termin +/- 2 uker, men har lagt merke til at mange andre har reist hjem lenge før det. Noen som har erfaringer?

Magnus var forresten 1370 g ved fødsel:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Emma var 1400 g ved fødselen og vi reiste hjem når hu var 1 mnd. da veide hu 1900g. De sa først at hu skulle veie mellom 2-2,5kg, syntes egentlig at det var altfor tidlig men det var veldig fult der.

Skrevet

Svarte deg på skravlesiden jeg:-)

Jeg fødte også i uke 31-4 og vi fikk reise hjem etter 3 og en halv uke.

Skrevet

Jeg tror det er ulik praksis på de forskjellige sykehusene. Solveig ble født i uke 31+4 og var 1774 gram. Vi dro hjem etter 6 uker.

Skrevet

Veldig varierende, spørs som oftest på helsetilstanden og om barnet klarer å spise selv. Er ofte at man må streve med ammingen til disse små, når ikke sugelysten er på topp.

Vi lå nesten 2 måneder, kom ut rett før 39.svangerskapsuke, fødte i uke 30. Ca. 3 uker gikk med til ammetrening, så vi var egentlig klar til å dra hjem rundt uke 36/37.

Skrevet

Fikk ei jente i uke 32+1 og kom hjem nøyaktig en måned etter..

Skrevet

Det er tre ting som må være oppnådd for at barnet skal få reise hjem; det skal puste selv uten hjelpemidler, spise selv og veie over 2 kg.

Vår sønn ble også født i 31 + 4, veide 1284 gram ved fødsel (KS).

Vi lå på sykehuset i 5 uker og 2 dager.

Skrevet

Hallo

Gratulerer med gutten.

4.jan 07 fødte jeg en gutt i uke 30 + 0. Han veide 1680 og var overraskende stor. Alt gikk over all forventning og vi reiste hjem etter 3 uker. Amminga gikk fint og jeg fullammet han fra han var 32 uker. Legene så etterhvert ingen grunn til at vi behøvde og være der. Alt har gått supert og nå veier lillegutt over 8 kilo.

Lykke til

Skrevet

jeg fødte i uke 31+2 med storesøster.. vi lå 5 uker på sykehuset.. tok lang tid før hun mestret ammingen helt 100% + at den dagen vi egentlig skulle hjem så fikk hun pustestopp.. så vi måtte gjennom mange prøver og flere dager før vi fikk hjem.. heldigvis så har det aldri skjedd hjem.. no er hun snart 5 år..

Skrevet

jenta mi født i uke 30 1775 gr vi reist hjem etter 1 måneder da veid ho 2kg.

Skrevet

hei

jenta mi ble født uke 30-0 ,"stor" da 1804g hu var 15dager på sykehuset,før hu kom hjem på perm ble skervet ut to dager senere.

hu var ikke fult 2kg

er nå 4,5år

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...