Bolla&mikrogutten:) Skrevet 16. august 2007 #1 Skrevet 16. august 2007 Hei. Lille Magnus ble født på søndag den 12 august(uke 31+4) og ligger nå på nyfødt intensiv. Lurer på når vi ca kan dra hjem?Vet at de sier at man kan reise hjem ved termin +/- 2 uker, men har lagt merke til at mange andre har reist hjem lenge før det. Noen som har erfaringer? Magnus var forresten 1370 g ved fødsel:)
Gjest Skrevet 16. august 2007 #2 Skrevet 16. august 2007 Emma var 1400 g ved fødselen og vi reiste hjem når hu var 1 mnd. da veide hu 1900g. De sa først at hu skulle veie mellom 2-2,5kg, syntes egentlig at det var altfor tidlig men det var veldig fult der.
no more babies Skrevet 16. august 2007 #3 Skrevet 16. august 2007 Svarte deg på skravlesiden jeg:-) Jeg fødte også i uke 31-4 og vi fikk reise hjem etter 3 og en halv uke.
lilleSol Skrevet 16. august 2007 #4 Skrevet 16. august 2007 Jeg tror det er ulik praksis på de forskjellige sykehusene. Solveig ble født i uke 31+4 og var 1774 gram. Vi dro hjem etter 6 uker.
Mamma 10 uker på forskudd Skrevet 16. august 2007 #5 Skrevet 16. august 2007 Veldig varierende, spørs som oftest på helsetilstanden og om barnet klarer å spise selv. Er ofte at man må streve med ammingen til disse små, når ikke sugelysten er på topp. Vi lå nesten 2 måneder, kom ut rett før 39.svangerskapsuke, fødte i uke 30. Ca. 3 uker gikk med til ammetrening, så vi var egentlig klar til å dra hjem rundt uke 36/37.
Verdens tøffeste mamma Skrevet 16. august 2007 #6 Skrevet 16. august 2007 Fikk ei jente i uke 32+1 og kom hjem nøyaktig en måned etter..
*Maggi* Skrevet 16. august 2007 #7 Skrevet 16. august 2007 Det er tre ting som må være oppnådd for at barnet skal få reise hjem; det skal puste selv uten hjelpemidler, spise selv og veie over 2 kg. Vår sønn ble også født i 31 + 4, veide 1284 gram ved fødsel (KS). Vi lå på sykehuset i 5 uker og 2 dager.
hohoo Skrevet 17. august 2007 #8 Skrevet 17. august 2007 Hallo Gratulerer med gutten. 4.jan 07 fødte jeg en gutt i uke 30 + 0. Han veide 1680 og var overraskende stor. Alt gikk over all forventning og vi reiste hjem etter 3 uker. Amminga gikk fint og jeg fullammet han fra han var 32 uker. Legene så etterhvert ingen grunn til at vi behøvde og være der. Alt har gått supert og nå veier lillegutt over 8 kilo. Lykke til
§iris§ Skrevet 17. august 2007 #9 Skrevet 17. august 2007 jeg fødte i uke 31+2 med storesøster.. vi lå 5 uker på sykehuset.. tok lang tid før hun mestret ammingen helt 100% + at den dagen vi egentlig skulle hjem så fikk hun pustestopp.. så vi måtte gjennom mange prøver og flere dager før vi fikk hjem.. heldigvis så har det aldri skjedd hjem.. no er hun snart 5 år..
camor Skrevet 17. august 2007 #10 Skrevet 17. august 2007 jenta mi født i uke 30 1775 gr vi reist hjem etter 1 måneder da veid ho 2kg.
tvkrus Skrevet 17. august 2007 #11 Skrevet 17. august 2007 hei jenta mi ble født uke 30-0 ,"stor" da 1804g hu var 15dager på sykehuset,før hu kom hjem på perm ble skervet ut to dager senere. hu var ikke fult 2kg er nå 4,5år
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå