Gå til innhold

Hva ville dere gjort....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk i går vite at faren til en av barna i barnehagen er død, skjedde plutselig. Dette barnet har vært en god venn av min sønn i barnehg. og jeg har snakket med foreldrene flere ganger - (De eneste foreldrene vi fikk kontakt m i fjor i barnehg. )

Mitt spørsmål er om hva er det mest naturlige å gjøre : Kondolere neste gang jeg møter moren og ikke noe mer. Eller gå bort med en blomsterbukett og kondolere skikkelig, si at det bare er å ringe om det skulle være noe. Og at vi godt kan bidra litt med henting og bringing av sønnen? Det er det siste jeg har mest lyst til- men føler at det kan virke litt påtrengende- siden vi ikke kjenner hverandre og bare er på hils liksom. Noen råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Siden dere bare er på hils forventer kanskje ikke hun da,damen så mye av deg,men gjør det du synes er mest riktig du.

Gjest frøkenvetikke
Skrevet

Ikke føl deg tvunget til å måtte foreta deg noe...

La det komme naturlig.

Kondoler neste gang du ser henne - og ta det derfra.

Skrevet

Velg det siste alternativet - gå med en blomsterbukett og en ordentlig kondolasjon, og understrek at dere gjerne hjelper til med praktiske ting. I den situasjonen familien har havnet i, så kan det være veldig godt med praktisk hjelp.

Skrevet

Jeg ville snakket med noen av de andre forelderen til barn i

barnehagen og prøvd få flere med på å spleise på blomster

og evt. en bamse eller noe til barnet.

Skrevet

Det siste,, det varmer sååå når folk bryr seg litt ekstra når man er i en sånn situasjon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...