Anonym bruker Skrevet 16. august 2007 #1 Skrevet 16. august 2007 Var hos legen i dag og fikk henvisning til fysioterapeut for bekkenplagene mine. Jobber i barnehage og er helt skutt når jeg kommer hjem. Bekkenet skriker etter å få hvile og jeg er også kjempesliten og trenger å slappe av. Men han er så sinnsykt energisk, og vil at vi skal ut å gå tur, dra på sykkeltur og det ene med det andre. Og så blir han litt småsur når jeg sier at jeg ikke orker... Kjeder seg og lurer på om det er sånn vi skal ha det fremover. Filler heller, hva er det med ham?? Kjenner jeg har lyst til å hyle!!
twoboys & a girl Skrevet 16. august 2007 #2 Skrevet 16. august 2007 Det er ikke de som går gjennom det, så de kan være litt tankeløse i blant. Min bruker å gi meg masse å bære, så kommer han plutselig på at jeg er gravid og har bekkenløsning å da kommer han å overtar og beklager seg. Jordmor pratet litt med han ang at han jobbet så mye, at han støttet meg, vasket gulvene, støvsugde og avlastet meg når babyen kom. Prøv å ta en prat med han. Event prat med jordmor så kan hun kanskje ta det opp med han. Lykke til og håper det blir bedre:o)
Anonym bruker Skrevet 16. august 2007 #3 Skrevet 16. august 2007 Gi han den lille boken ifra jordmor der det står forklart hva som skjer med alle legimentene og mange av de myke musklene, og at en har dobbel mengde blod, tungt for å puste,....etc. i tillegg til at en har tyngre å bære på en før. Kanskje kan du til og med lese det for ha på sengen. Det gjorde jeg for samboer, for han leser ingenting selv og "glemmer" å tilby seg å bære for meg. Syns han ble flinkere og mere forståelsesfull etter dette. Men likevel, de må konstant bli minnet på at kroppene våre ikke er som vanlig nå. Må helt ærlig innrømme at jeg selv virkelig ikke hadde peiling på alle de fysiske forandringene en graviditet fører med seg. Har mange venninder som har vært gravide før meg, men først nå har jeg fått litt forståelse og innsikt i hva det innebærer.
kokosyklus Skrevet 16. august 2007 #4 Skrevet 16. august 2007 Jeg følte virkelig at svangerskapet ødela forholdet. Min mann er lege og vet hva jeg går igjennom av plager og tretthet ,men jeg skjønte at han ble rastløs. Han er også vant til at jeg er med på turer og trening. Følte en periode at vi gled helt fra hverandre og han begynte å bli sur på meg for veldig rare ting. Det kunne nedt i en skikkelig krangel, men istedet bet jeg i meg bitterheten og gikk til han og sa alt som det var. At jeg hatet hele graviditeten og at den hadde ødelagt oss! jeg var redd det skulle bli slik fremover. Kanskje det hjelper deg å være ærlig med han og forklare hva du går igjennom. At det er et maraton å gå gravid, og at du har mye smerter. Han er nok sikkert ikke klar over hvordan det egentlig er. ikke vær sur, men si at du er lei deg og at du ikke gjør dette for å være lat. Så kan du gjøre som de sier over her å lese sammen med han i den boka.
Anonym bruker Skrevet 16. august 2007 #5 Skrevet 16. august 2007 Samboeren min er også lege, så han har gode kunnskaper om bekkenløsning, men jeg tror han mener at jeg syter, og har kort smerteterskel, men jeg er helt utslitt etter arbeidsdagen min. Kanskje jeg heller bør gå ned i redusert stilling??
kokosyklus Skrevet 16. august 2007 #6 Skrevet 16. august 2007 Ja, det ville jeg gjort da! Ikke bra hvis det skal gå utover forholdet! Da er det bedre å ta det litt med ro. mannen min ønsker at jeg skal gå i 50 % sykemelding litt til for å ha energi til han også. Synes det er fair jeg:) Vi har det så mye bedre nå, og han er så glad:) Endelig kan vi glede oss over graviditeten!
*3 prinsesser + 1 prins*anno74 Skrevet 16. august 2007 #7 Skrevet 16. august 2007 Hei. Vi skal ikke slite oss ut. Vi må jo kunne klare å fungere hjemme også. Jeg har nettopp sykemeldt meg 40 % og skal ha fri en dag i uka pluss jobbe 5 timers dager de andre dagene. Dette ser jeg veldig frem til. Bare denne uka føler jeg at jeg har mer overskudd til barna mine og samboer. Jeg slet med samvittigheten min da jeg måtte ta det skrittet å sykemelde meg men arbeidsplassen min har jo ikke glede av meg hvis jeg har null energi. så dette var løsningen for oss. Jeg har jo en veldig forståelsefull mann da, heldigvis. 1 mann for han dette så han er veldig redd noe skal gå galt. Men det var han som overtalte meg til å jobbe mindre.
Buick Skrevet 16. august 2007 #8 Skrevet 16. august 2007 Vel dokke er likevel heldige som har mannen heime. Min reiste ut på tirsdag og blir vekke i 5 veker, så her må eg ta alt enten eg vil eller ei i tillegg til jobb og dei to eg har frå før. Ikkje for å klage, forma er heldigvis ganske så bra endå. Har til og med klipt plen i dag og kjenner berre litt i ryggen og bekkenet. Blir vel verre etterkvart som vekene går.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå