Gjest Skrevet 16. august 2007 #1 Skrevet 16. august 2007 Hei og hopp! Jeg har bestemt meg for å gå ut i svangerskapspermisjon om en måned. Er selvstendig næringsdrivende og har en risikabel jobb med tanke på den lille. (risikoen er jo selvfølgelig veldig liten, men ikke en jeg er villig til å ta....) Er det flere som er i samme situasjon? Gikk søknaden fort igjennom hos NAV? Og var det jordmor eller lege som skrev under på søknaden? Det er ikke sikkert det er flere i min situasjon, men jeg prøver likevel.. Ha en fin torsdagskveld!
amy_de Skrevet 16. august 2007 #2 Skrevet 16. august 2007 Hei! Jeg er også i svangerskapspermisjon men er ikke selvstendig. Måtte ha underskrift av lege og arbeidsgiver på skjemaet som het noe som "omplassering/tilrettelegging ved graviditet" Det gikk relativt fort hos nav, sendte søknaden til mitt lokale kontor og ringte noen ganger for å se hvordan det lå an. Er ikke sikker på reglene for selvstendige. Håper det går i orden! Ingen vits å ta sjanser!
Gjest Skrevet 16. august 2007 #3 Skrevet 16. august 2007 Nei, tar ingen sjanser. Og vil jo ikke sykmelde meg, for jeg er jo ikke syk. Skal bestille time til lege, og kanskje h*n vet mer. Takk for svar!
TobiasFeb08+JulieOkt12 Skrevet 16. august 2007 #4 Skrevet 16. august 2007 Er det ikke alternative ting du kan gjøre heller? Da er det i så fall noe som heter svangerskapspenger du kan få, så du slipper å begynne permisjonen for tidlig. Jeg jobber i ordensavdelingen i politiet, og det er ikke forenlig med å være gravid. Men vi får alternativ innetjeneste, samtidig som vi slipper nattevakter, men opprettholder full lønn. Greit å ha noe å gjøre, synes jeg. Tror det hadde blitt fryktelig kjedelig å bare gå hjemme...
Tutla84 og ICSI turneren Skrevet 23. august 2007 #5 Skrevet 23. august 2007 Jeg er på min andre periode på svangerskapspenger. Jobber i fengsel og hadde ikke særlig lyst til å jobbe på avdeling etter at jeg fant ut at jeg var gravid. Snakka da både med arbeidsgiver og med lege og kom frem til at svangerskapspenger passa for meg i perioder. Får også jobbe litt, slik at jeg ikke bare går hjemme. Har hatt 8 uker i som arbeidsleder for noen innsatte 100% stilling, og skal nå ha en 20% stilling som sekretær til jeg går ut i permisjon. Når jeg er hjemme blir jeg "lønna" av NAV siden arbeidsgiver ikke klarer å tilrettelegge en 100% stilling til meg. Har gått fort å få svar når jeg har søkt om svangerskapspenger, men tror det varierer fra NAV kontor til NAV kontor.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå