Anonym bruker Skrevet 16. august 2007 #1 Skrevet 16. august 2007 Saken er at jeg og mannen min har funnet ut at det går ikke lenger. Vi har to jenter på 9 år, og 8 mnd. MENNNNNN Hun eldste har bursdag i nov, og hun yngste er ett år i des. OG vi har funnet ut at vi ikke burde gjøre noe så nære bursdag, i tillegg har vi fra tidl. bestilt ferie billetter for avreise i okt. tilbake igjen i midten av nov. Så vi ble enig om at vi reiser som en familie, for ungenes del ( siste ordentlige ferie på lenge ) og vi feirer bursdagene demmes som familie. MEN det fører jo til at vi har noen måneder på å "ordne" det praktiske. Huset skal selges, vi tenkte vi gjør det nå i aug/sep, med overlevering i Jan. Jeg vil også kjøpe med rekkehus el. Tror dere at det er mulig å få lån til rekkehus, i på vente av boligsalg. Altså kan jeg få lån, før huset er overdratt ( kun solgt ). Er det andre forslag dere har, på hva som burde / kan ordnes i disse månedene. ønsker mange svar please..........
yinyang Skrevet 16. august 2007 #2 Skrevet 16. august 2007 Hei.. Akkurat det du spør om her, tror jeg faktisk du må snakke med banken din om... Vet ikke om mange her som har gjort det på den måten. Kommer sikkert an på dine betalingsevner, inntekter, utsikt for salg osv.. Altså din bank sine regler som gjelder her... Hva annet dere bør ordne? Mekling, attester, seperasjon, samværsavtale og sånne ting.. Evt med Nav hvis det er aktuelt med økonomisk hjelp, men det går fort, så det kan du gjøre i desember, hvis dere flytter fra hverandre i januar! Lykke til....
Anonym bruker Skrevet 16. august 2007 #3 Skrevet 16. august 2007 Ja, det er mulig å få et mellomfinansierings lån, altså at man får et lån til ny bolig i påvente av salg/overtagelse på gammel bolig. Jeg har ikke vært oppi denne stiuasjonen, men broren min har det. De skulle vente og liksom være en familie til det hadde gått en viss tid, for datterens del. Nå når de endelig har flyttet fra hverandre angrer han for at de ikke ordnet ting som bidra og samvær før de flyttet fra hverandre. Da de enda bodde sammen og var en familie, var de venner og på god talefot - så da hadde det vært enklere å ordne de tingene, ennn nå i ettertid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå