Marianne87 Skrevet 16. august 2007 #1 Skrevet 16. august 2007 Er kynnere akkurat som mensensmerter? Eller mye vondere? For jeg har mye mensensmerter men det gjør ikke vondt liksom. Bare ubehagelig. En annen ting jeg lurer på: Hvordan merkes det at hodet er festet? Jeg har på de tre siste kontrollene fått vite at barnet ligger med hodet ned i bekkenet, men ingen har sagt det er festet?! Jeg må på do hele tiden fordi det presser sånn mot blæra, kan dette bety at hodet har festet seg? Har også en del lyskesmerter i venstre side. kan dette ha en sammenheng? Takk for svar!! Er forresten i uke 32
Gjest Ut på tur Skrevet 16. august 2007 #2 Skrevet 16. august 2007 På meg så kommer kynnere mer som mageknip omtrent. Magen blir hard. Gir seg fort ved å bevege seg litt. Varer ikke lenge. Jeg tror ikke du kan kjenne om hodet er festet. På meg har både JM og lege tatt kanske hardt for å kjenne om det er festet. Men det står på helsekortet ditt HB betyr hode bevegelig, HF betyr Hodet festet. Lyskesmertene høres for meg ut som bekkenløsning.
Julie- Skrevet 16. august 2007 #3 Skrevet 16. august 2007 Kynnere er at magen strammer seg, og blir helt hard. Kynnerer er som oftest ikke vonde, men ubehagelige. Kan være vonde om de er kraftige nok. Man merker stort sett ikke at hodet er festet ,på annen måte enn at barnet ligger i nogenlunde samme stilling. Jordmor/lege kan kjenne etter om det er festet, og da vil det stå HF på helsekortet ditt under leie. Vet ikke om dette var så veldig mye til hjelp, men:)
Anonym bruker Skrevet 16. august 2007 #4 Skrevet 16. august 2007 Lyskesmertene kan være at barnet presser på urinblæra di og nerver, eller at "båndene" på livmora strekker seg, som kan kjennes ut som litt stråling nedover..
Julie- Skrevet 16. august 2007 #5 Skrevet 16. august 2007 Meg som skrev innlegget over her, kom borti anonym-knappen..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå