Vimsaaa Skrevet 16. august 2007 #1 Skrevet 16. august 2007 Hva spiste/ spiser dere til frokost, lunsj, middag etc. Og hva bør man absolutt ikke spise?
hit og dit Skrevet 16. august 2007 #2 Skrevet 16. august 2007 Eg elsker mat, og det ville vert umulig for meg å gå ned i vekt ved å kutte på den. For å gå ned i vekt så starta eg med å gå ein times tur kvar dag, hurtig gange som gjorde meg svett. Kiloane rant av, og eg spiste som før. Eg er ingen overspisar, men eg er ingen helsefrik heller.
Vimsaaa Skrevet 16. august 2007 Forfatter #3 Skrevet 16. august 2007 Men hendte det at du spiste noe godis da eller is eller baguetter?
mie76 Skrevet 16. august 2007 #4 Skrevet 16. august 2007 Det tok tid, men gikk ned 15 kilo på ett år. Jeg gjorde kun to ting: sluttet å spise mat med en gang jeg ble mett (altså tok ikke den ektra pizzabiten etter at jeg var mett, selv om det var veldig godt) og begynte å løpe, ca en time annenhver dag. Det skal sies at jeg hadde en tendens til alltid spise litt mer enn jeg egentlig orket når jeg spise god mat, og at jeg hadde trent mye og jevnlig for en del år siden. Om man ikke er vandt med å trene, så anbefaler jeg å gå en time i kjapt tempo istedet. Ellers spiste jeg så og si den samme maten, men begrenset is og slikkerier til helg (gjerne både fredagskveld og lørdagskveld:-)). Det eneste jeg virkelig kuttet ut, var brus... Jeg gikk altså ned 15 kilo på ett år, og har vært svært stabil i flere år etter dette, selv om jeg det siste året ikke har trent like mye.
Fisk med CV Skrevet 16. august 2007 #5 Skrevet 16. august 2007 Spiser man mindre enn man forbrenner går man ned. Man kan slanke seg på sjokolade om man vil, men da kan man ikke spise så mye av det, så lønner seg å velge mat med lavt kaloriinnhold. Er du usikker på hvor mye kalorier det er i forskjellig mat, sjekk en matvaretabell. Spis hver 3.-4. time. Små, lette måltider. Drikk minst 2 liter vann om dagen. Mosjoner regelmessig. Spis mye av kjøtt, fisk, grønnsaker og frukt. Begrens inntaket av pasta, poteter, hvitt mel/sukker, ferdigmat, smør, dressing, fete sauser og slikt. Unn deg noe godt minst en dag i uken* Det kan være lurt å sette seg inn i næringsinnholdet i mye av det man putter i seg til vanlig. Mye man tror er sunt som inneholder sykt mye unødvendige kalorier.
Diva Muffin Skrevet 16. august 2007 #6 Skrevet 16. august 2007 Frokost: et knekkebrød eller ei brødskive med vanlig pålegg, en banan, options (sukkerfri) kakao. Vann eller sukkerfri saft Lunch: mager blåbæryoghurt med hjemmelaget musli, kakao eller en frukt. Middag: Suppe med grov baguette, grillet kjøtt med fullkornspasta eller ovnstekte poteter, hjemmelaget lasagne.. hva som helst, men til alt annet enn suppe er halve tallerken salat uten dressing. Mellommåltider: frukt, knekkebrød, gulrøtter fra egen hage. Det jeg holder meg helt unna er: snop på andre dager enn lørdager. Jeg tillater ikke meg selv en is hvis det er varmt en gang. Ingen bakst som ikke er grov, veldig lite bearbeidet kjøtt, alkohol,brus og saft med sukker, ingen mat etter kl 18. Hvis du må spise noe fett eller noe med mye sukker i bør du få det i deg tidlig på dagen. Når du starter opp bør du ikke prøve å gå rett over på et magert kosthold, eller spise mindre enn du pleier. Det blir bare vondt og ender med sprekk. Tillat deg selv litt mer i starten, eller "spis deg opp", altså bli dritlei snop noen dager før du starter.
hit og dit Skrevet 16. august 2007 #7 Skrevet 16. august 2007 Ja faktisk. Eg åt lite snop, men spiste is og ikkje akkurat dei sunnaste lunsjane i kantina på skulen. Det er så lett å gå opp igjen etter ein kur, og store matomveltninger var eg ikkje mota på. Eg er ikkje den som et ein salat som eit måltid, eg må ha tyngre mat enn det og har heller salaten på sida.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå