Topp 10. Skrevet 16. august 2007 #1 Skrevet 16. august 2007 Hei, jeg var på ul i uke 14, dette var pga usikker termin... Vi fikk se vår lille, alt så bra ut så tidlig og hjerte slo:) Men de 4-5 ukene til ordinær ul føles ufattelig lange, og jeg blir bekymret for at noe skal være galt, ikke at jeg tror det skal være eller føler det... men man leser jo så mye om andre som har mistet og som får vite dette på ordinær ul... Har heller ikke begynt å gå hos jordmor så jeg har ikke fått høre hjertelyd i ettertid!! Har endelig begynt å få litt mage, er nå inn i min 17 uke... men har ikke kjent nå bevegelse enda... vet det er tidlig, men lengter sånn etter å kjenne liv og røre!! Er det noen som har noen oppmuntrende ord å gi...
Gjest Skrevet 16. august 2007 #2 Skrevet 16. august 2007 Hei! hadde det på akkurat samme måten som deg, var så redd for at noe skulle gå galt med babyen før ordinær ultralyd... men du er nå kommet til uke 14, og sansynligheten for at noe skal gå galt er VELDIG liten i den perioden du er i , er det 96,3 % sjanse for at det skal gå bra, og tallene er enda høyere når det er påvist hjerteaktivitet. dersom noe skulle gå galt ville du også ha merket det i form av smerter og bløsninger. dette går HELT fint!
Topp 10. Skrevet 16. august 2007 Forfatter #3 Skrevet 16. august 2007 Man blir jo gal i hode av å lese alt vett du:) Men det er sikkelig godt å høre at det er flere som har hatt det slik!! Vi skal på ordinær ul 29 aug, så håper bare tia går fort!! Vil så gjerne se babyen min igjen!! Vi fikk jo se at hjerte slo på ul i uke 14, så jeg burde vel bare tenke på det å glede meg til ordinær ul:) Men takk for gode ord!!
Gjest Skrevet 16. august 2007 #4 Skrevet 16. august 2007 bare hyggelig! du er nok sansynligvis av de 97 (eller mer) av 100 som opplever at alt går bra!!! lykke til på ultralyd =)
Bea har snart 4 barn? Skrevet 16. august 2007 #5 Skrevet 16. august 2007 Sånn tenkte eg og og var kjempe glad for at her skal en til jordmor i uke 16..... Men stort sett er det jo bare tomme bekymringer og det går jo bra... du har jo vært på en ul og om noe stort var gale med barnet ville dei ha sett det da og korfor skal du da miste no????Det går bra! Lykke til
Serial mom Skrevet 16. august 2007 #6 Skrevet 16. august 2007 Jeg var også på tidlig UL,i uke 8/9 og i uke 14/15(fått to ulike termindatoer) Så at hjertet slo begge gangene,magen vokste litt og på ordinær UL i slutten av uke 18 så alt helt fint ut! Har heller ikke jordmor,så hørte ikke hjertelyden før i uke 24,på 2.sv,skapskontroll hos fastlegen min. Jeg begynte å kjenne lliv i magen dagen etter den ordinære UL(17+6),og har kjent det hver dag siden,sterkere og sterkere. Sjansen for at det går galt etter at man har sett normal hjerteaktivitet er relativt liten,så du kan nok puste ut(er dog ingen som kan love 100 % at alt er bra,men i de aller fleste tilfeller er det jo det!) Var også ekstra nervøs mellom UL'ene,siden jeg har mistet 2 ganger(prøvde i 2 år)og den ene var MA i uke 11.(derfor fikk jeg UL av gyn.) Er vel sånn å være gravid,at en,gjennom hele svangerskapet,og for resten av livet,må gå med hjertet litt utenpå kroppen! Man bekymrer seg jo for barna sine! Det går nok helt fint skal du se,ønsker deg lykke til! Den ordinære UL'n er kjempestas,den varer mye lengre enn de tidlige,og du får sett masse av jenta eller gutten du har i magen din!
Topp 10. Skrevet 16. august 2007 Forfatter #7 Skrevet 16. august 2007 Tusen takk:) Sikkelig godt å få oppmuntrende ord,særlig når man blir litt revet med i bekymringene... Takker så masse
Topp 10. Skrevet 16. august 2007 Forfatter #8 Skrevet 16. august 2007 Har ikke fått time til jordmor før 4 sept... Men jeg takker så masse for oppmuntrende ord!! Hva skull jeg gjort uten dere:) Takk:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå