LRMG Skrevet 16. august 2007 #1 Skrevet 16. august 2007 I mitt nye liv som husmor, merker jeg at det mangler litt i biblioteket... Vi har arvet et spisestuemøblement av svigermor. Helt nydelig, men det stinker!!! Det er rett og slett skikkelig innrøkt. I starten luktet det gammel røyk i hele huset. Nå, flere måneder etterpå, kjenner jeg det fortsatt når jeg sitter i stua. Noen som har noen tips om hvordan jeg kan bli kvitt dette til babissen kommer? Det er i malt tre, med stofftrekk på setene. Tenkte å kjøpe "Febreeze" eller liknende til trekket, men er det noe hokus-pokus jeg kan vaske malingen med? Det bør helst ikke slite for mye på malingen, for den er håndmalt, med gullmalte detaljer. Håper på tips - så får jeg noe å fylle min 10. overtidsdag med!
Gjest Skrevet 16. august 2007 #2 Skrevet 16. august 2007 Du kan prøve å presse en sitron og vaske med dette. sitron er veldig effektivt til å fjerne røykelukt. men vask av igjen med vann fort så det ikke tærer på malingen. Eddik kan brukes på samme måte, veldig effektivt mot røykelukt.
Luna** Skrevet 16. august 2007 #3 Skrevet 16. august 2007 Prøv å vask setetrekkene med et mildt salmiakkvann. Bruk en fuktig klut. Det gjør jeg med stolene og sofaen vår. Det går bra, og se på kluten, den blir grå!!! Og det lukter veldig lite....
*dragonfly* Skrevet 16. august 2007 #4 Skrevet 16. august 2007 Om du ringer ditt nærmeste vaskebyrå...iss eller hva de heter f.eks. De fjerner lukt av stoff med gass( ozon tror jeg). Ring dem å spør. Det er svært effektift. Når det gjelder treverket har jeg villet prøvd å lage vaskevann av blandingen sitron og eddik. Lykke til
LRMG Skrevet 16. august 2007 Forfatter #5 Skrevet 16. august 2007 Knæsjt! Takk for tips. Har i tillegg fått i oppdrag å sy sammen to dusjforheng av mannen min, så min 10. overtidsdag ligger an til å bli fylt av herlige aktiviteter. Veldig fristende å bare ringe ISS og sitt i soffan og se på at kjekk ISS-mann kommer med stor ozon-maskin og fikser opp
Fabelaktiv Skrevet 16. august 2007 #6 Skrevet 16. august 2007 Nysgjerrig.. men hvorfor sy sammen to dusjforheng da?
LRMG Skrevet 16. august 2007 Forfatter #7 Skrevet 16. august 2007 Fordi det må gå i en U rundt veggen der dusjen står. Mistenker at det holder med et vanlig forheng, men mannen min har alltid angst for at det skal være for lite, enten det gjelder, mat, drikke, dusjforheng eller motorolje. Skulle tro han var oppvokst under krigen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå