Gjest Skrevet 16. august 2007 #1 Skrevet 16. august 2007 Mimmi er 17 mnd og har gått i barnehage i 1 uke...Jeg har fått noen tilbakemeldinger derfra som gjør meg litt stressa.. Hun kan ikke gå enda, hun går med tralle og når hun blir holdt i begge hender men alene er det ikke snakk om enda. Personalet i barnehagen har spurt om vi har vært til fysio men det har vi ikke, ikke enda iallefall. De har også sagt at hun ikke spiser selv med skje og kan ikke drikke av glass eller sitte på vanlig stol (da faller hun av). Disse tingene stemmer jo men jeg trodde ikke de var noe galt i det. Vi øver jo litt på dette hjemme men det ar blitt litt lite siden eg har vært alene med henne høygrvid i det siste. Får så dårig samvittghet og føler meg litt dum.....
♥Prinzessin♥ Skrevet 16. august 2007 #2 Skrevet 16. august 2007 Jeg syns ikke dette høres så rart ut. Jeg vet om mange unger på Mimmis alder som ikke kan gå, iallfall....
Lilly 79 Skrevet 16. august 2007 #3 Skrevet 16. august 2007 Dattera mi gikk ikke før hun var 15 mnd, og hold deg fast: Jeg gikk ikke før jeg var 21 mnd. Jeg ville ikke! Kunne hompe på rompa i det uendelige jeg:-) Det trenger absolutt ikke være noe galt, og så lenge hun går med tralle, ville jeg ikke vært bekymret enda. Hun viser jo at hun kan! Å sitte på vanlig stol når hun er 17 mnd er jo veldig tidlig, synes barnehagen bør slappe av litt der, altså. Det samme mener jeg med det å spise/drikke selv. Jeg kjenner 2åringer som ikke kan det, og de er jo 7 mnd eldre.
Bøggly Skrevet 16. august 2007 #4 Skrevet 16. august 2007 Ikke bli stressa, men takk barnehagen for alle gode observasjoner og tips. Ta kontakt med helsestasjonen for henvisning til fysioterapeut, evt hva annet de kan bidra med. Enten vil du bli beroliget over at alt er som det skal, eller du vil få hjelp dersom alt ikke er som det skal.
Gjest Skrevet 16. august 2007 #5 Skrevet 16. august 2007 Det med at hun ikke sitter påvanlig stol og spisingen er jo min feil iden jeg ikke har latt henne prøve noe særlig... Har blitt så frustret når hun har tømt ut alt i koppen over hele seg og kastet skjea i gulvet at jeg har matet henne og gitt henne tutekoppen....så det er min feil Jeg prøver å lære henne og ikke stupe med hode først ned fra stoler osv men hun er ikke helt med der enda... Ble så flau i dag når de tok de opp i barnehagn for jeg så jo barn som var mye mindre enn henne som klare disse tinga bra :-/
♥ Snøblomst ♥ Skrevet 16. august 2007 #6 Skrevet 16. august 2007 Mange som ikke går ved 17 mnd. Det kommer når hun er klar. Tror at det er vanlig flere steder å ta kontakt med hs dersom barnet ikke går ved 18 mnd bare for å utelukke fysiske årsaker til at barnet ikke går. Din jente går jo med trille så hun er jo godt i gang allerede ) Å spise med skje er det mange som ikke klarer ved 17 mnd. Dette krever trening og tar tid. Drikker dem av glass i barnehagen når dem er så små? I humlegutt sin barnehage drikker dem av tutekopp. Humlegutt kan ikke drikke av glass selv ennå nemlig, ei heller sitte i stol uten bøyle. Da hadde han ikke sittet rolig et sekund ;O) Nei, dette skal du ikke ha dårlig samvittighet for og absolutt ikke føle deg dum! Rist av deg de negative tankene. Jenten din er helt normal )
Gjest Skrevet 16. august 2007 #7 Skrevet 16. august 2007 Takk :-) Har følt hun er helt normal men de på hennes alder i barnehagen er kommet litt lenger enn henne, de har mer hår også ;-O) Jeg er litt hormonell og føler at jeg ikke har strukket helt til i det siste og det er så kjipt at det skal gå ut over henne. Men det kommer seg nok igjen bare jeg får født osv :-)
♥ Snøblomst ♥ Skrevet 16. august 2007 #8 Skrevet 16. august 2007 Huff, den dårlige samvittigheten altså! Den river og sliter i de fleste i blandt ;O) Synes at jenten din er heldig jeg som har en mamma som er så glad i henne og samtidig bærer fram en flott bror eller søster til henne ;O) Trøsteklem te deg )
spix Skrevet 16. august 2007 #9 Skrevet 16. august 2007 Tror ikke det er noe å stresse for. Hvordan går det med deg? Snart termin er det ikke?
Gjest Skrevet 16. august 2007 #10 Skrevet 16. august 2007 Ikkje stress! Mange barn går ikkje når dei er 17 mnd. Du vil nok merke stor forskjell nå etter hu har begynt i barnehage, så eg ville venta litt med kontroll på henne. Plutselig ein dag kan hu alt...
Gjest frøkenvetikke Skrevet 16. august 2007 #11 Skrevet 16. august 2007 Så upedagogisk av barnehagen å gjøre nummer ut av dette. Alle barn er forskjellige. Det er jo ikke meningen du skal føle at det er noe 'galt' med barnet ditt. Alt til sin tid. Noen barn får lov til å sitte å grise med skje i fra starten av, andre har kanskje foreldre som rett og slett ikke gidder alt det sølet og styret. Osv osv. Og det å sitte på vanlig stol, er da helt hårreisende. Selv en 4-åring faller da lett av.... Ikke bekymre deg du. Dette tar hun helt sikkert igjen senere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå