L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 16. august 2007 #1 Skrevet 16. august 2007 Var på sykehuset i dag og ser ut som det blir ks den 17 september. Skulle få brev i posten om noen dager:) Ellers pga den tilstanden som jeg har snakket hun om at de ville ta narkose under inngrepet. Er litt skeptisk, men går vel bra det. synd å evnt ikke få være våken under inngrepet da... Lille gutt var fortsatt gutt (:=) og var helt innenfor normalen. Estimert til 2400 gram som visst var 0% eller noe sånt... Fikk dessverre litt inntrykk av at de ville skremme meg opp litt i forhold til inngrepet. Hun fortalte om alle de negative tingene (som jeg syns var flott), men fikk liksom inntrykket av at jeg var "mindre verdt" fordi jeg skulle ha ks og ikke vaginal fødsel. Men er visst en policy som de har på dette sykehuset, så det utføres visstnok FÅ planlagte ks og at det skal være tungtveiende medesinske grunner for å få det... Så sånn er det:)
Gjest Ut på tur Skrevet 16. august 2007 #3 Skrevet 16. august 2007 Tror vi skal være glade de ikke utfører KS i "hytt og pine" men dersom man har god grunn til ett KS så skal de jo ikke se ned på en....
L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 16. august 2007 Forfatter #4 Skrevet 16. august 2007 jeg mener at en gjør en like bra jobb om en tar ks som en vanlig fødsel... man har jo tross alt vært gravid i 9 måneder, bare det er en bragd i seg selv:) Og ja jeg syns det er bra at de ikke utfører ks i hytt og pine, for er jo som regel best med vaginal foløsning... Men ikke alle som kan velge dessverre...
Gjest Ut på tur Skrevet 16. august 2007 #5 Skrevet 16. august 2007 Nemlig, og kan man ikke velge så skal man uansett ha en så flott fødselsopplevelse som mulig Håper du kan slippe narkose sånn at du kan få den lille opp til deg med det samme.
L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 16. august 2007 Forfatter #6 Skrevet 16. august 2007 det håper jeg også Vil se lille gutt nemlig:=)
lenis&bebis Skrevet 16. august 2007 #7 Skrevet 16. august 2007 Da ser det ut som du muligens blir "førstemann" ut av oss med termin den 27.09 :-)) Når har du menstermin? Jeg har mt den 23.09. Tror den stemmer bedre egentlig.
L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 16. august 2007 Forfatter #8 Skrevet 16. august 2007 i følge mens terminen har jeg den 4 oktober... Men vet at 27 stemmer mer i forhold til el. . . Og det virker også sånn i forhold til str på babyen også... Ja ser ut som det da:) hehe... Kanskje du blir nummer 2:)
Pregnosaurus 22/8/07 Skrevet 16. august 2007 #9 Skrevet 16. august 2007 Velkommen til klubben og ikke bry deg om de sneversynte jordmødrene... hehe..... visste du ikke at jordmødre og leger tar oftere keisersnitt enn dem i andre yrker? Eksklusiv klubb mao ;-)
L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 16. august 2007 Forfatter #10 Skrevet 16. august 2007 nei er vel ikke noe å bry seg om:) har heldigvis en mor som er sykepleier så får en del støtte derfra... Greit å ha noen å spørre om div ting:) Selv om det ikke er noen ønske situasjon med ks skal jeg glede meg så godt jeg kan:)
Gjest Ut på tur Skrevet 16. august 2007 #11 Skrevet 16. august 2007 Har hørt fra flere med planlagt keisersnitt at det har vært en flott opplevelse
Anonym bruker Skrevet 17. august 2007 #12 Skrevet 17. august 2007 lykke til. Jeg har selv tatt planlagt ks og det var en kjempe flott opplevelse. Fikk gutten min på brystet med en gang. Det eneste som skilte min "fødsel" fra en vaginal fødsel var at alt skjedde under 45 minutter. Pappan og jordmor tok med seg lillegutt og var på veiing, måling i ca. 25 min mens jeg ble sydd, etterpå var vi alle sammen på oppvåkningen. Planlagt ks er en kjempehyggelig opplevelse. Du skal ikke være redd for det. Kom meg fort etterpå. Var oppe og dusjet 3 timer etter inngrepet, gikk turer med venninner uken etter at jeg kom hjem. MANGE skremsel-historier med ks...ikke hør på dem. Lykke til!!!!!!!!
L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 17. august 2007 Forfatter #13 Skrevet 17. august 2007 tusen takk anonym:) Lå i går kveld å bekymret meg skikkelig så de ordene der varmet:) hehe...
aanonym Skrevet 17. august 2007 #14 Skrevet 17. august 2007 Jeg skjønner godt hva du mener, men jeg har forberedt meg på ks hele svangerskapet og har lest meg grundig opp på både fakta og folks meninger om planlagte, "frivillige" ks. Ks er en helt utmerket alternativ fødselsmetode og risikoen for komplikasjoner ved planlagte snitt er meget lav. Jeg synes det er ansvarsfullt å ta ks når man av en eller annen grunn sliter med å føde vaginalt. Bedre for barnet og for mor. Jeg for min del har født vagnalt en gang, og vil bare si at den fantastiske opplevelsen er sterkt overdrevet... Synes det var helt jævlig, for ¨si det rett ut. Jeg ta ks først og fremst fordi det er utrolig tungt for et stort barn å bli født vaginalt (av meg, i alle fall) og dernest pga mine skader. Å føde vaginalt fordi man som regel kommer seg raskere er nesten litt egoistisk, synes jeg. Vi burde få litt anerkjennelse, vi som legger oss under kniven for våre barn skyld. Dessuten er det ingen som kan svare meg på HVORFOR det egentlig er best å føde vaginalt. Det er likesom bare opplest og vedtatt...
L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 17. august 2007 Forfatter #15 Skrevet 17. august 2007 det min jm argumenterer med er at ved ks er barnet mer utsatt for astma/allergier pga at barnet ikke får den bakterifloraen som ved en vaginal forløsning. Jeg mener at dette er noe en kan forebygge med å amme lengst mulig, men selvsagt er risken der. Også er det denne puste mekanismen hvor lungene ikke får presset ut alt vannet ved ks og at de ofte må hjelpes i gang... også sa jm at ammingen kunne komme senere i gang ved ks... ellers så er det vel den første stunden sammen med barnet som man ikke får ved ks pga sying osv. Var vel de argumentene jeg har hørt... pluss selvsagt alle komplikasjonene som kan være med ks. Ønsker deg mass lykke til Cindy med ks, du må fortelle hvordan det har gått:=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå