♥Tuppa, Noah ;( Lillebror ♥ Skrevet 16. august 2007 #1 Skrevet 16. august 2007 Vasker dere klærne sammen uansett farge, når dere vaske bebbiklærne?? Eller må vi dele det opp undre ganger for å unngå avfarging osv??
prinsesse14okt *KLAR!!* Skrevet 16. august 2007 #2 Skrevet 16. august 2007 hmm... jeg vasker lyst med lyst og mørkt med mørkt bare for at ikke allt det hvite plutselig blir lilla :-) Gjør dette med voksenklærne så da ble det bare sånn med disse små oxo :-)
Anonym bruker Skrevet 16. august 2007 #3 Skrevet 16. august 2007 Ja, gjør det med voksenklærne jeg også Men tenkte bare på denne første gangen jeg vasker de nå.. Etterhver vaskes d jo sammen med mine klær:..
♥Tuppa, Noah ;( Lillebror ♥ Skrevet 16. august 2007 Forfatter #4 Skrevet 16. august 2007 ble visst anonym;P
prinsesse14okt *KLAR!!* Skrevet 16. august 2007 #5 Skrevet 16. august 2007 ville nå ha delt det opp bare første gangen i hvertfall.. er jo dritkjipt hvis alt med sterke farger smitter over på lyst/hvitt... men-men du ser nu sjøl ;-)
Anonym bruker Skrevet 16. august 2007 #6 Skrevet 16. august 2007 jeg vasker klær på 40 grader.... hva gjør dere???
♥Tuppa, Noah ;( Lillebror ♥ Skrevet 16. august 2007 Forfatter #7 Skrevet 16. august 2007 Kommer til å vaske det i forhold til farger jeg også..det er igrunn surt om det fine hvite blir grøønt å blått ja.. Vasker det vel på 60 grader tenker jeg..stort sett..
prinsesse14okt *KLAR!!* Skrevet 16. august 2007 #8 Skrevet 16. august 2007 Jeg tar det på 40 grader.. men det har vel ingenting å si - er jo ikke skittent. Hva med tørketrommel da? Det meste kan tromles men er jo sååå smått at føler det blir for lite hvis det krymper noe..?? hmmm
Gjest Ut på tur Skrevet 16. august 2007 #9 Skrevet 16. august 2007 Jo nyere ett plagg er dess mer overskudsfarge er det. Altså jo nyere plagg jo større risiko for at fargen smitter av fra mørk til lys. Babytøy er små men ellers er de like voksentøy sånn sett Helt nye klær fra butikken er møkkete. De har vært gjennom en lang prosess i produksjonen hvor mange hender har tatt i dem, og så har de mest sannsynlig hengt i en butikk og mange har tatt på dem der. Det er desverre sånn at veldig mye babytøy er merket til å vaskes på 40 grader. 40 grader er lunka vann ( sammetemp som når du har væske til en gjærdeig) 40 grader dreper ikke alle bakterier. Jeg vasker bomulds bodyer ol. på 60 grader, resten ser jeg ann. Første vasken har jeg vasket både på 40 og på 60 grader.
Gjest Skrevet 16. august 2007 #10 Skrevet 16. august 2007 jeg har vasket alt på 40 grader, det pleier jeg å gjøre med vårt tøy også! men jeg deler opp fargene ja. mørkt med mørkt, hvitt med hvitt, og ikke minst rødt/rosa for seg. kaster jo alle babyklærne i skitytentøyet sammen med vårt, så da vaskes det etterhvert som vårt vaskes.. får det ikke unna på en dag da, men...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå