Gå til innhold

BIFF STROGANOF - kjempegodt!!:)


Anbefalte innlegg

Skrevet

Denne oppskriften er til ca 4 personer:

 

1. 600 g. kjøtt brunes i rikelig med smør. (mørbradbiff el indrefilet av

okse anbefales) Ha det i en stor gryte.

 

2. 2 middels store løker - surres blank - ha det i gryta

 

3. 4-6 champignon stekes i smør - ha det i gryta

 

4. 2 dl vann kokes i panna du har brukt til å steke alt, og tøm det i

gryta - dette for å få med krafta.

 

5. Tilsett 1 1/2 ts salt og 1 1/2 ts pepper.

 

............KOK I 40 MIN.............

 

6. 3 store ss tomatpurré

1 bx rømme

2 ss sukker

1 ts sambal olek (Dette er en type chili på glass som jeg tror de

fleste større matvarebutikker har)

Mix disse 4 tingene sammen med en mixmaster,

ha det i gryta og .........KOK I 20 MINUTTER..........

 

Man må regne med 1 1/2 - 2 timer på å lage dette, men det er er ikke vanskelig i det heletatt. Det meste av tiden går jo med til kun koking:)

 

Hvis det blir for lite vann under kokingen, er det bare å ha i litt mer. Pass på at vannet rekker over alt kjøttet, og ha på lokk så det ikke fordampes. Maisenna kan brukes hvis det gryta blir for tynn.

 

Serveres med salat og brød - kanskje et godt glass rødvin? Vann er godt det også:)

 

NYT!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nydelig om man bruker hvalkjøtt!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...