AnonymMamma Skrevet 16. august 2007 #1 Skrevet 16. august 2007 Jeg slet i en periode og har et misligholdt studielån der:=( Veldig lei meg for det og vil gjerne gjøre opp for meg. Saken er den at jeg fikk brev av dem idag hvor d stod at jeg måtte betale hele summen på nesten to hundre tusen elrs så tar dem pant i hus eller trekker fra lønn\trygd!! Hva gjør dem da? Må vi selge huset? Jeg er hjemme med unger og vi lever av mannen så lenge. Snart skal jeg tilbake i jobb med god utdannelse. Kan dem gå med på om jeg betaler dem 1000 i mnd feks??? Er såååååå fortvila og skjelver og greier. Jeg åpnet brevet etter kontortiden dems, hufffffffffff.
Helnøtt med spire:) Skrevet 16. august 2007 #2 Skrevet 16. august 2007 Ikke en gøy situasjon. Men ta en telefon og snakk med dem så ordner det seg helt sikkert skal du se:)
snartmammapåny Skrevet 16. august 2007 #3 Skrevet 16. august 2007 DE tar nok ikke huset deres med det første, det kan du nok bare ta det helt med ro på. MEn de kan nok gjøre det om du ikke bataler i det hele tatt. Derimot så kan de trekke deg i lønn eller trygd for å få pengene sine. Men det beste er selvfølgelig om du inngår en avtale med de å fx betale 1000kr i mnd fremmover. Bare ring de i morgen du, så ordner det seg sikkert.
mamma >to gull Skrevet 16. august 2007 #4 Skrevet 16. august 2007 Og det de mener med å ta pant i huset er at hvis dere da en dag selger så vil de få pengene sine av oppgjøret for huset, selvsagt etter at evt lån som dere har på huset er innfridd..De vil ikke ta huset deres!! Lykke til:-)
Gjest Skrevet 16. august 2007 #5 Skrevet 16. august 2007 Når de trekker deg i lønn/trygd tar de huset som pant fram til de har fått det de skal ha.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå