Gå til innhold

Hipp hurra, jeg har født!!


adriana78

Anbefalte innlegg

Her kommer en fødselshistorie fra meg.

 

Hadde termin torsdag 9 august.Dette var mitt andre svangerskap. Den første fødselen gikk fort. Brukte fire timer fra 1cm åpning til 10 cm åpning , så jeg var velidig spent på hvordan denne fødselen ville bli.

 

Søndag 5 august våknet jeg med mensmurringer og maserier. Trodde fødselen var i gang, men den gang ei. Hadde disse maseriene og mensmurrinene hele neste uka. Termindatoen kom og gikk. Jeg ble passe frustrert. Lørdag 11 august kom disse maseriene i økende grad og jeg dro på føden. Hadde to cm åpning, men stram mormunn. Var planlagt at jeg skulle føde på et annet sykehus en time unna så jeg dro hjem en tur for å sove og vente på at det skulle bli hyppigere rier. Vel hjemme sovnet jeg og da jeg våknet så vips, så var symptomene borte og ingen fødsel denne dagen heller. Ble så iiritert. På søndagen kjente jeg ikke noe før utå kvelden. Da kom mensmurringene tilbake. Spøkte med samboeren min om at i kveld blir det vel bli tur på føden. vi bare lo av det.

 

Rundt midnatt gikk jeg og la meg. Kjente ikke noe nevneverdig. Lå og leste og var på toalettet litt etter ett. Gikk tilbake til senga, slo av lyset og la meg over på siden. Så small det i magen min. Som om et bein knektes og riene kom for fullt.Kjente fostervannet gikk. Jeg skrek og samboeren min kom løpende. Fikk kjempe skjelvinger og måtte ta meg sammen for å komme meg ut av senga. Vi dro nedover på fødestua ca klokka 01.30. Hadde to cm åpning som sist. Ble bestilt ambulanse som skulle frakte meg til fødeavdelingen ca en time unna. Riene kom med ett til to minutters mellomrom og ble vondere og vondere. Da ambulansefolkene kom litt over to hadde jeg det ubeskrivelig og hadde mest lyst til å skrike med tanken på at jeg skulle måtte humpe avgårde i en ambulanse med så sterke rier. Jeg ble lagt oppå en båre og kjørt ned utafor sykehuset i den ventende ambulansen.

 

Akkurat idet de skulle kjøre meg inn i ambulansen kom pressriene. Og jeg kjente hodet komme med en gang. Jeg hyla som besatt og de hastet opp på føden igjen. Jordmødrene ba meg om i det minste vente til vi kom på avdelingen. Men jeg klarte ikke holde igjen. Klarte og komme meg over i senga. De rev av meg buksa og etter ett par, tre pressrier var verdens skjønneste prinsesse kommet til verden.13 august, klokka 02.18, 3400 gram og 51cm lang. Det var en heeelt utrolig herlig følelse som dere bare kan glede dere til Fødselen hadde altså gått på litt over en time. Lille jenta tok puppen med en gang og sugde på tommelen sin, så søt og velskapt.

 

Nå er vi kommet hjem og mamma er i ammetåka, men vi har det kjempe fint. Lille jenta sover og spiser. den store utfordringen er en smule sjalu toåring. Ikke så greit, men det ordner seg nok. Så til alle dere som ikke har født enda. Ikke mist motet. Dere er der snart og dere kan bare glede dere til en uforglemmelig opplevelse. Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

gratulerer med lille jenta!!!

Kos deg!!

 

Jeg går her og venter på at noe skal skje er 8 dager på overtid...

 

 

 

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...