Gå til innhold

Hvor ofte kjenne spark??

♥Tuppa, Noah ;( Lillebror ♥

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i uke 36 nå..

Noen som har fått beskjed el lignende om hvor ofte vi skal kjenne spark eller bevegelser fra bebi'n rundt denne tiden?

Lurt litt på den der:)

Videoannonse
Annonse
Gjest Ut på tur
Skrevet

Ikke ta dette som regelen, men om jeg ikke husker helt feil så ringte jeg og sjekket i uke 35 og da tror jeg det skulle være 4 spark per 1/2 time dersom babyen er våken..... men er du usikker på om du har nok spark så ring JM eller føden

Skrevet

Joda, hun sparker..Men en vet jo liksom ikke om babyen sover, ellr om det er noe annet..

Sover jo ganske mye, siden jeg er mye i bevegelse midt på dagen.. Så når jeg setter meg/legger meg ned så begynner hun å røre på seg..blir jo ikke skikkelige spark, men sånne store bevegelser da:)

Skrevet

Jeg er 36+3 i dag, å siden den lille nå har mindre plass i magen, er sparkene gått over til store bevegelser. artig å se hele magen røre på seg :)

Jordmor sa til meg at en god regel var å ikke legge seg uten at man var sikker på at man hadde kjent bevegelse i løpet av dagen.

Hvor mange og hvor ofte sa hun var veldig individuelt. Men 4-5spark i løpet av en halvtime når h*n er våken, er vel helt normalt.

Men hos meg er det som sagt mest bevegelser, slik at hele magen flytter på seg :)

Skrevet

Må ikke glemme at den må hvile og sove inni mellom, så hvis man ikke kjenner 4-5 spark på en halvtime så kan det jo hende den bare slapper av. Vi kan jo fint ligge stille en stund uten å bevege oss.

Skrevet

Jeg kjenner masse bevegelser..å hvis ikke synger jeg, og da beveger hun seg igjen:) Lurer på hvorfor..prøver kanskje å holde for ørene?!;)

Skrevet

he,he.. :-)

ja var en på jobben som sang HØYT og FALSKT og da ble hun helt vill inni der :-) da han stoppet ble hun rolig og da han begynnte igjen ble hun vill.. Vi fant oxo ut at det var hendene hun ikke fikk fort nok opp over ørene :-)

Syns det er en god blanding av sparking og "gnuing" som jeg kaller det.. Da ser man hele magen bevege seg.. små-creepy !! :-)

Skrevet

Syns d er sååå kooos å se magen røre på seg..men litt creepy ja, når magen min blir flat på ene sida og skikkelig buuuler ut på andre sida:D:) hehe

Bare 31 dager ti termin nå da..så får vi se hvor lenge hun velger å bo inni magen min;)

Skrevet

det jeg har hørt er at så lenge du kjenner ca 5 bevegelser hver gang, 3 ganger i løpet av dagen, er alt som det skal være. Jeg pleier å telle til 10 bevegelser om morgenen og 10 bevegelser om kvelden. Da teller visst alle bevegelser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...