Gå til innhold

Noen gode og sunne oppskrifter med kokt torsk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må ha så inmari mye smør på for at kokt torsk skal bli godt, og da er det jo ikke så sundt lengre. Noen oppskrifter uten så mye fett?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke helt enig med deg ang, smør og torsk, men her er en oppskrift jeg har funnet her inne.

Ingredienser

ca. 800 g fiskefilet

3 paprikafrukter; rød, grønn og gul, i terninger

2 pressede hvitløkbåter

1 løk i terninger

1 ts salt og ½ ts pepper

2 ss olivenolje

1 dl matfløte

1 ts maisennamel (blir tykkere saus men jeg bruker det vanligvis ikke)

1 dl (eller mer) revet, vellagret ost

Fremgangsmåte

Skjær fisken i serveringsstykker og legg dem i en

smurt, ildfast form. (jeg drysser alltid litt salt og pepper over her også)

Surr løk, paprika og mot slutten hvitløken i olivenolje i et par minutter. Dryss på salt og pepper.

Fordel grønnsakene over fisken. Visp sammen fløte og (maisenna), og hell det over fisken i formen.

Dryss osten over og sett formen i 200 gr. varm ovn. Tiden er ca. 20 minutter.

Skrevet

Bruk krydder og tilbehør som smaker godt, fekst bakt potet med kesam, hvitløk og pepper, og lett dampede grønnsaker (ferske). Eller en salat. Det er bare fantasien som setter stopper. Men det er en smakssak da, jeg er ikke så glad i mat med mye fett, så syns ikke det er så vanskelig å få sånt til å smake godt. :)

Skrevet

Legg masse purre og tomater i skiver lagvis med torsk i en kjele. salt og pepper, litt sitron og litt vann i bunnen. La småkoke/dampe i ca 20-30 min. Grønnsakene gir fra seg masse fuktighet så det får konsistens som en våt gryterett. Veldig godt og sundt. Serveres helst med poteter her, men ris eller brød går sikkert også ann.

Skrevet

Spiser kokt torsk med blomkål/brokkoligrateng og poteter. Kjempegodt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...