Gå til innhold

Heldige dere som er på kontroller

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ikke vært på svangerskapskontroll på 6 uker, har termin om 3 dager, fordi når jordmor har ferie her i kommunen er det ingen vikar. Riktignok har jeg en fastlege i nabokommunen jeg kunne dratt til, men hun har også ferie nå, og gidder ikke gå til en vikar (som kanskje ikke kan norsk engang).

Skulle ønske jeg også visste om hodet var festet, om jeg begynner og modnes og den slags ting.

Videoannonse
Annonse
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Så gå til vikaren for å finne dette ut i stedet for å klage her...at du ikke gidder er din egen sak, så ikke vær misunnelig på andre.

Skrevet

Man bør jo vel egentlig ha mer oppfølging når det nærmer seg termin.. hadde jeg vært deg ville jeg gått til legen. Burde jo sjekke urin osv.

Skrevet

Hvorfor så kritisk til en lege som kanskje ikke kan norsk en gang.

Vi skal jo bare være glade at det kommer leger fra andre steder som gidder jobbe her hos oss så lenge vi ikke har nok leger.

Og du kunne jo være heldig å treffe en utrolig dyktig lege som har mye bedre innsikt i graviditet og kvinner enn både JM og din fastlege.

Og det er vel sånn sett litt ditt ansvar også å gå til kontroll og sjekke urinen, blodtrykk osv for å være sikker du ikke har svangerskapsforgiftning f.eks. Om du er moden og hodet er festet er vel egentlig likegyldig? Jeg har gått til ukentlig kontroll men har aldri blitt sjekka om jeg er moden, men har sjekka blodtrykk, urin og hjertelyd som jo er det som er viktig.

Skrevet

hvorfor ikke høre om sykehuset kan ta en kontroll på deg da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...