Gå til innhold

Ett spørsmål ang pumping av mm.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenkte jeg skulle pumpe meg i dag,men får ikke nok ut bare ved å gjøre det en gang. Kan jeg fylle opp den posen jeg pumpet meg i først neste gang jeg pumper meg? Blir jo iløpet av 24 el 12 timer. Litt usikker på om det går an før jeg så fryser den ned. Håper noen kan hjelpe meg med dette og vet hva som går an:) Takk:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har gjort noe tilsvarende:

Eksempel 1.:

Jeg pumpet 120 ml en tid på døgnet, og satte flaska inn i kjøleskapet. Pumpa 60 ml noen timer etterpå i samme flaske. Frøys så ned dette etterpå. Tror ikke det er noe problem.

Eksempel 2:

Jeg pumpet x ml og frøys direkte. Pumpet nye x ml og helte over i den allerede fryste flaska(fryser ned i flasker jeg da..Gæærn som jeg er, haha).

Ser tydelig skille på hvor mye jeg har pumpet når jeg har helt over, si 3 ganger da. Men det gjør jo ingenting. Sånn er det jo. Mm er jo feitere på kvelden, ikke sant. Så derfor blir det jo sånn. Det er jo bare å shake litt når melka blir tint:)

Skrevet

Dette sto i en brosjyre jeg fikk på hs utgitt av helsedirektoratet:

-utpumpet mm avkjølest umidelbart under rennede kaldt vann

-Fersk mm kan lagres inntil 48timer i kjøleskap

-mm kan dypfryses ved -18grader

-nypumpet mm kan frysest direkte opppå annen frossen mm for å samle opp en porsjon

-mm holder seg i minst 6mnd dypfryst

-opptint mm holder seg i et døgn i kjøleskap, kan ikke fryses på nytt

-opptining av mm bør skje i romtempratur

-smak på melken før du gir den til barnet om du er i tvil om ferskheten

-mm varmes opp i vannbad ved maksimum 40grader, en høyere tempratur ødelegger viktige immunstoffer i mm

-melken skal være 37grader når den gis til barnet

Sto mye nyttig i den brosjyren. Heter "mat for spebarn". Fikk den nå på 4mnd kontrollen, men hadde nok hatt glede av den lenge før for sto mye nyttig om mm og mme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...