2småihus!:) Skrevet 16. august 2007 #1 Skrevet 16. august 2007 Når begynte dere å gi babyene deres tran? tror jeg fikk beskjed om å begynne med det når hun var 4 eller 6 uker...og nå er hun over 6 uker og jeg har ikke begynt enda! hvor mye var det man skulle gi?
J`s mamma Skrevet 16. august 2007 #2 Skrevet 16. august 2007 Litt på en t-skje også øke til 5ml frem til 6 mnd - mener jeg det var.. Jeg gir min D-vitamin dråper da han gulpet så fælt.. Ødelegger klærne med tran, men han elsker tran,så synd at jeg ikke kan gi det istedet, men,men..
Solskinnsjenta Skrevet 16. august 2007 #3 Skrevet 16. august 2007 Har fått tips om å gi tran på kvelden før barnet legger seg. De gulper visst mindre på natten. Og det er hakket bedre å få tranflekker kun på pysjamasene enn på dagtøyet. Skal begynne med tran til mine nå i kveld. Litt spent, særlig siden jeg har en som gulper ganske mye
Gjest Skrevet 16. august 2007 #4 Skrevet 16. august 2007 Jeg begynte med tran da minsten var 4 uker, begynte bare med litt og økte til 5 ml etterhvert. Et tips er å gi barna tran med sprøyte som du får kjøpt på apoteket, mye enklere enn skje når de er så små. Jeg ga det liggende på stellebordet ved kveldsstell, og fungerte kjempefint. Nå er hun 8 mnd og får med skje.
MathildeC Skrevet 16. august 2007 #5 Skrevet 16. august 2007 Huff, jeg har gitt min foer amming, fikk det anbefalt. Men ansiktsuttrykket paa den lille paa 5 uker naar hun faar tran istedetfor morsmelk skjaerer meg i hjertet.. Stakkars, aa bli lurt saann... Hun ser ikke ut til aa like tran nei.. Protesterer de mindre naar de faar utenom maaltidene altsaa?
Gjest MMJ Skrevet 16. august 2007 #6 Skrevet 16. august 2007 Uff, ska til med det griseriet i morgen jeg Det smaker jo helt gruuuusomt, og jeg liker ikke å gi mine barn det... men, må man så må man. Vil jo det beste for dem... selv om eldste tulla bare drikker sanasol... *grøsssssss*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå