Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 16. august 2007 #1 Skrevet 16. august 2007 Er det vanlig å betale toastmasteren? Trodde man brukte en venn til det jeg... men jeg har IKKE peiling.. Hehe.. Kansje bra jeg fortsatt har ca et år på meg...
Gjest Skrevet 16. august 2007 #2 Skrevet 16. august 2007 Jeg tror det er mest vanlig at en i familien eller en venn tar på seg denne oppgaven, og da betaler man jo ikke. Jeg var toastmaster i min nieses bryllup og forventet da absolutt ikke betaling for jobben - jeg så på det som en ære, jeg. Men selvfølgelig er det hyggelig å få en liten "påskjønnelse" i form av f.eks. en vinflaske, en liten fruktkurv el.l i etterkant.
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 16. august 2007 Forfatter #3 Skrevet 16. august 2007 Ja, jeg har jo sett for meg at en venn/en i familien skal være det, også at han/hun får en "påskjønnelse" slik du sier, men jeg spurte lengre ned om budsjett og gjester, og der fikk jeg et svar fra ei som listet opp hva hun hadde brukt penger på, deriblandt toastmaster 3000,- og hun mente det var billig, for det var en bekjent.. Hmm.. Jaja.. Folk velger jo den de vil, ikke det jeg mener, men jeg begynte å lure på om jeg virkelig har sett for meg dette så feil..
noje Skrevet 16. august 2007 #4 Skrevet 16. august 2007 Heisann! Meg igjen her! Kjenner mange som bruker venn eller familie som toastmaster. Dette er da helt vanlig. Men vi leide en som vi kjente litt (som ikke var gjest) med teaterutdanning, som hadde teater med ungene, ledet middagen, leste dikt og tok seg av leker senere på kvelden. Synst dette var utrolig greit. Jeg ville ikke gitt en av gjestene denne oppgaven, da måtte vi gjort det enklere. Det er også vanlig å leie tastmaster. Tror de tar 4-5000. Derfor sa jeg billig.
Arb.ledig husmor Skrevet 16. august 2007 #5 Skrevet 16. august 2007 Vi skal ha en kompis av meg som toastmaster... Hadde tenkt å be han i bryllupet selv om han hadde sagt nei da... Men det tror ikkje eg han vet enda... hihi Men har også tenkt å gi han ei flaske vin el.l som takk
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 17. august 2007 Forfatter #6 Skrevet 17. august 2007 Ja, når man gjør så mye utav det så skjønner jeg. Og som jeg skrev lengre opp, man må jo gjøre det man selv vil. Jeg ble bare litt paff, for jeg har aldri hørt om noen som har leid toastmaster før. Har bare hørt at man spør en av vennene/familien til denne oppgaven.
pandabjørn Skrevet 17. august 2007 #7 Skrevet 17. august 2007 Vi skal ha broren min som toastmaster....man er ikke nødvendig å kjøpe noe for det om de er toastmaster...jeg får se hva vi finner på til han som takk for hjelpen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå