Gå til innhold

noen som har vært på vekstestimering

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det slik det skrives da?

Var i går på føden og ble sjekket for svangerskapsforgiftning. Under ul kom legen fram til at hun lå 10 %+ og jeg måtte regne med en feilmarging på + - 10%. Men altså, hvor stor i gr er det da? Er vel ikke alarmerende stort det??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var på vekstestimering mandag, var da 39+0. Jordmora sa hun lå 9% over snittet, og til meg utgjorde det at beibien er 3700g. Jordmora var også rask med å legge til at hun hadde "lov" til å ta feil 500gram i hver retning, så da kan det jo både være en kjempebaby og en minibaby.... Hihi, tror hun er akkurat passe stor jeg:)

Så om du er fødeklar nå, så tror jeg ikke det er så mye med 10% nei. Husk at mange påstår at beibiene vokser litt i rykk og napp også!

Skrevet

hehe ja begynte å tenke meg litt redd ja:) skal jo ut også;)

Skrevet

Jeg var på vektestimering 38+5, og jenta vår var +5%. Dette tilsvarte 3350 gram =)

Skrevet

Hei snuppa!

Ser det er jente på gang der også!!! Morro det! =0D

Håper du slipper alftfor stor baby da, evt at den kommer litt før tiden som vi snakka om! Husk at de tar ofte feil på den vekstestimeringa!

Klem

Skrevet

heia du:) Håper bare de ikke tar feil på feil vei hehe;) Giga baby:) Men er godt innenfor det grønne felte så trøster meg litt. Men noe mer modningsrier har jeg ikke hatt..snufs..er vond og klar og lyde av nyfødte har virkelig påvirket meg hehe,

Skrevet

Var i uke 28, da hadde jeg +16% i vekstavvik, da sa de med gjennomsnittsvekt, og hvis det holder seg der til neste ul vil hun komme på 4200-4300g:) Sist tok de feil, hun ble større enn de trodde, så skeptisk....:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...