drømme_mamma er gravid Skrevet 16. august 2007 #1 Skrevet 16. august 2007 jeg har kjøpt noen bodyer, to pysjamas,to luer, sokker, en leke, en rangle, en pakke med avent flasker og et koseteppe. handler litt hver gang jeg får lønn, ca 1 gang i måneden.
lullen snart 4trollunger :) Skrevet 16. august 2007 #2 Skrevet 16. august 2007 har kjøpt noen bodyer, pyjamas sparkedress hentedress sengetøy og ett par smekker. det blir litt handling av og til når det passer.
Serial mom Skrevet 16. august 2007 #3 Skrevet 16. august 2007 Ikke så mye enda. Har kjøpt noen klær,men ingen praktiske som vi egentlig trenger(som ullbodyer,pysj o.l) og så har vi bestilt vogn som ikke kommer før i oktober,og svigers har fixa bilstol som heller ikke har kommet enda. Barnerommet er malt,men ellers tomt! Har termin i november,så får vel speede opp litt snart,i tilfellet vesla kommer ut før antatt!
Gjest Skrevet 16. august 2007 #4 Skrevet 16. august 2007 Vi tar også en runde "babyshopping" hver måned. Har kjøpt: - Stellebord - Babybadekar - Barnevogn (Puh! Den er ihvertfall reservert, skal hentes 1.september) - Strikket ett teppe - Bleiebøtte - uro til å ha over seng - lamper (én v. stellebord, én over seng) + ett håndkle, to bittesmå sett med ullbody+ullstrømpebukse til (kjøpt på lagerutsalg til kr 50 pr. del ), to stk. ull-luer, ett par ull-votter, MANGE bomullsluer, to treningstresser, 9 bomullsbodyer m. lang arm, 2 stk. pysjamas,tre par bomulls-sokker, én bukse, en tykk fleecedress, en vann+vindtett kjøredress, en liten bomullsdrakt m hette, en ku-koseklut, en spillende giraff + litt andre rangler. Mye av dette er gaver vi har fått.. I tillegg får vi en del brukt fra noen i fam. som; brystpumpe ammepute (ekstra)vogn babystol bæresele bilstol Synes egentlig vi har mye, men listen over ting vi mangle er jaggu lang fortsatt!
Krokodillemor Skrevet 16. august 2007 #5 Skrevet 16. august 2007 Jeg har strikket litt og kjøpt tre-fire plagg. Er 22+2 og vi bør vel kanskje komme i gang snart. Vi har spart helt siden vi fikk to blå streker for at ikke alle utgiftene skulle komme som et sjokk når vi skal handle.
Rakri Skrevet 16. august 2007 #6 Skrevet 16. august 2007 Har også kjøpt en del klær til dem, mest bodyer og sparkebukser, og en nydelig fleece/kjøredress til hver av dem + votter. Ellers er det meste planlagt, men ikke ordnet. Får kjøpe bilstoler, vippestoler, babybjørn bæreseler og tvillingammepute av ei jeg kjenner som har to. Vogna skal farmor kjøpe :-) (hennes TO første) Så gjenstår jo senger m innhold, stelleplass og sikkert en del småtteri... Ehhh, og så trenger vi ny bil (7seter)... Kommer vel i mål, men må nok skru opp tempoet litt. 25+ 0 idag.
Gjest Skrevet 16. august 2007 #7 Skrevet 16. august 2007 oi..det fyller seg opp her,men vi har kjøpt lite selv..har arvet seng, sengetøy, leker, tripptrappstol, kurv, ammeputer, babybjørn, vippestol, lekegrind(vi tar av stengene til den og har foreløpig tenkt å bruke teppet..), teppe og flere sekker med klær opp til 2 årsalderen. Var på ferie i polen kjøpte bilstol, og Avent-utstyr der for prisen var utrolig mye billigere der..kjøpte litt klær på salg der og. Vogn kjøpte vi brukt(2006-modell,lite brukt) til halv pris. Samboer har funnet ut at han liker kosedyr så han har kjøpt litt av det hihi.. Vi skal bare kjøpe madrass, dyne og stelleutstyr senere, føler jeg har så god tid og det er veldig greit at så mye fint utstyr bare "havner" her:o) Flere venner og familie strikker både ullpledd og klær,men er usikker på hvor mye det er. Vi har tenkt å kjøpe ullklær til babyen senere i høst da jeg regner med at utvalget er bedre.. Phu dette ble en del det..og litt langt..
Gjest Skrevet 16. august 2007 #8 Skrevet 16. august 2007 Må bare føye til én ting til, for da samboer kom hjem fra jobb i dag (jeg er sykemeldt og litt grinete for tiden...) kommanderte han meg ut av sengen for å leke "tampen brenner". Lette meg frem til akkurat den babygym´en som vi har ønsket oss, men som har vært utsolgt over alt hvor vi har vært. I dag hadde han funnet den, og selvsagt slått til, da de bare hadde én igjen også i denne butikken. Så hurra hurra hurra, nå har vi også babygym´en i hus!
twoboys & a girl Skrevet 16. august 2007 #9 Skrevet 16. august 2007 Har fra før litt klær, voksipose, stellebord, madrass, leker, sengtøy, pledd, sengekant, flasker, dyne, pute. Fått bodyer, en jakke, jumper, bukse, strømpebukse. Mangler vogn, seng, bilstol, vippestol og litt sånn småtterier.
MissBehave Skrevet 16. august 2007 #10 Skrevet 16. august 2007 Er jeg den eneste som ikke ahr kjöpt noe som helst ? Er 27+2 og kommer til å vente til slutten med å starte innkjöp.Ingen hast for min sin del.
el destino Skrevet 16. august 2007 #11 Skrevet 16. august 2007 Er 24 uker og har ikke kjøpt noe som helts ennå......... Men jeg tar en shoppingrunde på slutten og handler inne det mest nødvendige tror jeg.
Bdancer Skrevet 16. august 2007 #12 Skrevet 16. august 2007 Har arvet mye, så har faktisk veldig mye til å være i uke 25. Sprinkelseng Stellebord Kleskommode Bilbelte til bag Vippestol Dyne til vogn Skinnpose Håndkler Tepper Smokker Leketeppe Pudder Bilstol Sengetøy til seng Babygym Kluter Ammeinnlegg GravideBH Smekker Sengetøy til vogn Sengekant Bæresele Uro til vogn Tåteflaske Medisinsmokk Melkeoppsamler Brystvortekrem Badestol Brystpumpe Bæreslynge Babycall Fryseposer til melk 10 stk Langermet bodyer 6 par Sokker 5 stk Pysjamaser 4 stk Bukser 6 stk Gensere 2 stk Tynne luer 2 stk Tykke luer 1 stk Kjøredress 2 stk Jakker 3 stk Strømpebukser 2 par Votter 2 stk Ull-luer 2 stk Ull-bodyer 2 stk Ull-stilongs 2 stk Ull-sokker 1 par Tøfler Mangler bare: Vogn Badebalje Amme-BH Bleier og zinksalve Febertermometer
Anonym bruker Skrevet 16. august 2007 #13 Skrevet 16. august 2007 Etter et par år har dere kanskje leiligheten full av kosedyr i alle mulige farger og fasonger!!! Og husk på at dere får presanger etterhvert også da, og la noe stå åpent for gratulantene som kommer.
Anonym bruker Skrevet 16. august 2007 #14 Skrevet 16. august 2007 Brukte smokker frarådes vel, de kan bli farlige (kan løsne og forårsake kvelning). Tåteflasker kan brukes om igjen, så sant dere får skiftet ut smokkene med nytt. BH-er og ymse annet til nærkontakt med dine brystvorter bør ikke brukes etter andre, fordi noen får sopp ved amming!
Anonym bruker Skrevet 16. august 2007 #15 Skrevet 16. august 2007 Første gangen lot jeg meg friste til litt kleskjøp etterhvert, stellebord tre uker før. Forrige gang en ny vogn et par uker før terminen. Hittil har jeg kjøpt en skjønn liten kjole på salg for noen uker siden, uten å vite om det kunne bli til min egen... som dukkekjole eller gave... bare måtte! Men tror det kan være veldig lurt å vente med innkjøpene, er litt overtroisk...
nattensDronning Skrevet 17. august 2007 #16 Skrevet 17. august 2007 har det meste fra før siden dette er nr to. Så det jeg tror jeg kun trenger er den minste bilstolen, og så må jeg få fixa vogna (trenger en ny del). Hm... hadde kanskje vært greit med brystpumpe, lånte sist gang, og brukte den endel. Har kjøpt noen få klær på salg, greidde ikke å la være.
Gjest Skrevet 17. august 2007 #17 Skrevet 17. august 2007 har har vi : vippestol, babybjørn, brystpumpe, masse klær etter storebror =) mangler: sprinkelseng, lekegrind og vogn
Bdancer Skrevet 17. august 2007 #18 Skrevet 17. august 2007 AmmeBH har jeg ikke kjøpt ennå... skal ikke arve det nei. Tåteflaskene er ikke brukt fordi denne alenemammaen hadde ikke bruk for det. Smokkene er ikke arvet - har kjøpt sånn mot tunge og bitt feil.
Suss@ med 3 gutter Skrevet 17. august 2007 #19 Skrevet 17. august 2007 vi har kjøpt vogn og noe klær.. men har hatt burstag denne uke så pappa skulle ta meg med på shopping:) da skal vi nok få fyllt opp litt ja:)
*Vetlis* Skrevet 17. august 2007 #20 Skrevet 17. august 2007 Har kjøpt lammeskinn, Dreamibag (sort/sjokolade farget :-) ), Så har jeg utrolig masse klær til gutt, for jeg har en sønn fra før. Men i går kjøpte jeg ett rosa teppe, en rosa bukse, sokker og en body, har også kjøpt diverse pysjer og bodyer i nøytralt og rosa .-) Skal på Ul til onsdag, å viser det seg at det er en gutt, så bytter jeg bare det rosa igjen :-) Er 19 uker nå....
nungo Skrevet 17. august 2007 #21 Skrevet 17. august 2007 Ingenting, men er da også kun i uke 20. Desuten har jeg en jente på 3 år fra før og fikk akkuratt å vite jeg nå venter en jente til, så i grunnen trenger jeg vist ikke å kjøpe noe. Vi har omtrent alt fra før, så tilde første måneder trenger jeg nok bare kjøpe noe ullklær. Det venter jeg med noen måneder ennå.
MegOgAlleMine Skrevet 17. august 2007 #22 Skrevet 17. august 2007 Har kjøpt : - 2bodyer, 2 luer - 2 "sett" Har fått: - Seng med madrass Mangler: - vogn -bilsete -høystol -stellebord -bæresele -ammepute -babygym, uro og diverse dill -babycall - KLÆR! -Smokker - dyne til seng og vogn (Gav bort alt etter barn nummer 2) Men er bare 19 uker på vei også da. Regner med litt mer handling fra september. Og kanskje litt på mandag etter ultralyd;)
MegOgAlleMine Skrevet 17. august 2007 #23 Skrevet 17. august 2007 Oi..glemte vippestol og brystpumpe.. og kanskje bæresjal. Det og vil jeg gjerne ha denne gangen
StoltMammaForFørsteGang Skrevet 17. august 2007 #24 Skrevet 17. august 2007 Er i uke 18 og har ikke kjøpt noe enda. Har hatt lyst, men syns det er for tidlig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå