Anonym bruker Skrevet 16. august 2007 #1 Skrevet 16. august 2007 jeg har fått endel av det på magen og over hoftene. jeg synes dette er så stygt. dette gjør at jeg gruer meg som bare det til fødselen for da må enda en ny person eller flere se disse. jeg nekter også samboeren min å se på magen min....nå lurer jeg på om jeg skal be han vente på gangen så han ikke får sett heller. han har nok skjønt at det er noe "galt" også kjenner man jo disse når man tar på magen. men han har ikke sagt noe, og jeg får meg liksom ikke til å vise han det heller.er det flere som har det som meg eller er jeg den eneste? mange som bare sier jaja, sånn skjer men sånn er det ikke for meg.
Vestlandske meierier A/S Skrevet 16. august 2007 #2 Skrevet 16. august 2007 eh??? tror du trenger proff hjelp!! herregud da, strekk merker er jo ikke vakkert, men tør du ikke vise deg til typen?? hva slags forhold har dere igrunn?? uff sorry, ble bar elitt sjokka her.... Synes veldig synd i deg om du føler det slik, men dettte er jo noe de fleste går gjennom. Er selv full i dem og bikini tiden er over, men DRITER i om sambo ser de...... uff lykke til!
Gjest Ut på tur Skrevet 16. august 2007 #3 Skrevet 16. august 2007 Vi har heldigvis et avslappet forhold til kroppene våre så her hadde det vært helt unaturlig å skjule strekkmerker for han. Er jo naken sammen masse så ville jo være vanskelig å skjule... Er jo trist om du er så forfengelig at pappaen til babyen din ikke får være med på fødselen, og strekkmerkene går jo mest sannsynlig ikke vekk bare ungen er ute heller så da er det jo lenge til du kan vise deg frem til han/ha sex ... Synes du skal fortelle han det og vise ham hvordan det ser ut... men det er jo min mening da...
År og dag Skrevet 16. august 2007 #4 Skrevet 16. august 2007 Er enig i at strekkmerker ikke er akkurat pent, men de blekner jo med tiden. Og egentlig er det jo hedersmerker! Synes nok du bør prøve å snakke med samboeren din om dette, og hvordan du føler det, hvis ikke skjønner han jo ingen ting, og det kan ikke være bra for forholdet på sikt.
Brenda med 2 ute Skrevet 16. august 2007 #5 Skrevet 16. august 2007 Uff, så leit at du ikke kan vise det for han. Jag blev også kjempelei meg når de kom og gråt og herja. Samboer skjønte at jeg var lei meg over dette og at det er helt naturlig, ikke noe man får gjort noe med nå i hverfall. Vi snakket en del om det og han sa bare at jeg var pen og fin hele tia. Nå tenker jeg ikke på det lengre. Ikke krise nå liksom, bebinen kommer jo om et par dager=) Du måååå snakke med han om det, kan jo ikke skjule deg for mannen du skal ha barn sammen med. Det blir jo helt rart. Den man skal leve med resten av livet må man jo kunne vise strekkmerker for. Han skjønner jo det. Ser svart ut nå kansje, men du må ta deg sammen denna gangen! Han må jo få være med på barnet sitt sin fødsel selv om du har strekkmerker. Om du nekter han det så er det forferdelig. Snakk med jm om dette.
Anonym bruker Skrevet 16. august 2007 #6 Skrevet 16. august 2007 ja jeg får vel ta meg sammen og snakke med han om det, bare litt vanskelig å ta opp synes jeg. jeg har da absolutt lyst til at han skal være med på fødselen men det er det at jeg synes dette er så vanskelig. jeg vet jo at han ikke kommer til å gå ifra meg pga av dette. jeg har bare fått så dårlig selvtillit ang. det her, ser jo folk som har vært gravide som ikke har fått det i det hele tatt og jeg kjenner heller ingen som har det sånn som meg. det har ikke noe med å være forfengelig heller.hjelper hvertfall når jeg får høre at det ikke bare er meg.
Vestlandske meierier A/S Skrevet 16. august 2007 #7 Skrevet 16. august 2007 du får legg ut en link å spør hvor mange som har strekk merker så vil du nok få enorm respons!! er veeeldig vanlig!!
Gjest Skrevet 16. august 2007 #8 Skrevet 16. august 2007 dette treger du da virkelig ikke være flau over! da skal du se meg etter forrigemann.. ikke bare gikk jeg alle 42 ukene men la på meg 21 kg... er full av stekkmerker på magen, hofter, innvennig lår, litt på utsiden og ellers rundtlivet.. ser mye bedre ut nå etter 2 år, venter nr 2 nå og ikke er de noe værre. samboer syntes ikke de er drepende sexy, men sexy på en annen måte =) kaller de heller barnemerker jeg da jeg er 20 og samboer 23.
Vektbaby, prinsesse 07 + spire Skrevet 16. august 2007 #9 Skrevet 16. august 2007 Barnemerker, det likte jeg. ;-) Høres så negativt ut med strekkmerker.. Selv har jeg sluppet unna så langt, men er litt hysterisk til tider. Kan dukke opp enda. Jeg har snakket en del med kjæresten min om det, og han virker ikke til å bry seg eller bekymre seg i det hele tatt. Det er nok vi jenter som tenker mest på dette! Jeg har noen fra puberteten, men de er knapt synlige i dag og plager meg ikke.
Væren*78 Skrevet 16. august 2007 #10 Skrevet 16. august 2007 Strekkmerker er jo vanlig!!! Tror det er veldig få mennesker som IKKE får det. Nei, det er ikke pent, men til gjengjeld får vi et vakkert barn Vi venter barn nr 1 og jeg har til å med fått strekkmerker under puppene mine (og jeg synes ikke de har blitt så veldig store heller jeg da...) Dette har selvfølgelig mannen min sett og han kan ikke vente til vi skal begynne med barn nr 2. Skjønner du?
Pimienta Skrevet 16. august 2007 #11 Skrevet 16. august 2007 Hvis du klarer å konsentrere deg om noe så trivielt og uviktig som strekkmerker under fødselen, så er du nok ganske alene om det - inkludert samboeren din og jordmoren. ALLE som jobber med fødende kvinner har sett tusenvis av strekte mageskinn med masse merker fra før og kommer il å bry seg fint lite med hvordan ditt ser ut. Samboeren din synes også helt garantert at du er den vakreste og fineste mammaen i hele verden - uansett. Selv er jeg full i merker fra forrige gang på magen, brystene, rumpa og lårene. Jeg er blitt mor, kroppen har forandret seg - og det er helt normalt. Kan trøste deg med at jeg har hørt maange menn si at de ikke synes det er stygt i det hele tatt at man har merker på kroppen etter at man har vært gravid og blitt mor. Det er noe de beundrer og har stor respekt for. Fikk senest i dag en veldig fin oppmutring fra en kamerat etter at jeg klagde litt over min egen størrelse nå om dagen - vi jenter bekymrer oss ofte unødig over sånne ting. Gutta elsker oss og synes vi er vakre uansett og skjønner ikke hva vi syter for. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå