Tululah82 Skrevet 16. august 2007 #1 Skrevet 16. august 2007 Er det vanlig å stå stille, evt gå ned i vekt når det nærmer seg termin?? Jeg er i uke 33 og har lite lyst til å gå opp mer nå.... Noen som har erfaring med dette???
Pampers123 Skrevet 16. august 2007 #2 Skrevet 16. august 2007 Hehe.. sånn for at du skal miste motet gikk jeg opp 10 kg fra uke 33 til jeg fødte 10 dager over termin.. Men, er jo mest vann som kommer på og det går jo like fort av igjen .. Uansett, ikke sikkert det blir likt for deg da
junea Skrevet 16. august 2007 #3 Skrevet 16. august 2007 ikke for å skremme deg men la på meg 15kg i løpet av svangerskapet og de siste 10 kom de siste 2 månedene! men nesten alt var vann
Mamma'n til Tobias♥ Skrevet 16. august 2007 #4 Skrevet 16. august 2007 Jeg gikk opp 13 kg fram til uke 32 og har ikke gått opp noe siden. Jeg er nå i uke 40 og har 5 dager til termin. Så det er fullt mulig å stå stille på slutten!! Men vet ikke om det er til å anbefale da, legen har gitt meg streng beskjed om å spise mer, men jeg spiser MASSE.
mamma til 2... Skrevet 16. august 2007 #5 Skrevet 16. august 2007 gikk opp 9 kilo totalt..de siste 2 ukene gikk jeg ikke opp noe. det er ofte vann som kommer på de siste ukene.. spis sunt du, så er det i allefall ikke fett du får ekstra.. vannet går jo bort av seg selv. jeg levde etter grete roedes meny for gravide og ammende under hele svangerskapet. var livredd for å sitte igjen med en hel drøss ekstrakiloer.var på matchvekt 4 dager etter fødsel..gikk heller ikke utover barnet, hun veide 4 kg og var frisk som en fisk:)
Mor til en stor og en liten Skrevet 16. august 2007 #6 Skrevet 16. august 2007 Må virkelig få si at jeg syns det er VELDIG synd at mange tenker SÅ mye på vekta under svangerskapet og vil gå opp minst mulig. Da skulle dere ikke blitt gravid!!!! Det hører jo med et svangerskap at man går opp i vekt og dette er jo et tegn på at babyen har det bra og får nok næring. Man går opp så mye som kroppen har behov for for at den skal klare den anstrengende jobben det er å være gravid. Noe går opp lite, andre mye. Mtp på et normalt kosthold og at man er i normal aktivitet, så kan man ikke og skal man heller ikke påvirke vektoppgangen! Syns det er skikkelilg egoistisk av dere å tenke slik!! Hva med den lille i magen? Klart jeg tenker på vekta jeg også, men jeg har selv valgt å bli gravid og bære frem dette skjønne vidunderet og da tar jeg de kiloene som kommer og tenker at "sånn er det" også kan man heller begynne å tenke vekt når det har gått noen mnd etter fødsel. Å starte slanking umiddelbart etter fødsel er heller ikke bra. I verste fall får ikke babyen nok næring fra mor og DET er grusomt! Bare en liten utblåsning fra ei som er 30+2 og gått opp 11kg til nå (forrige gang var gått opp 8 kg på samme tid og 13,5kg totalt etter svangerskapet).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå