♥Tullerusk♥ Skrevet 16. august 2007 #1 Skrevet 16. august 2007 Noen som har vært borti det før? Vet ikke om jeg tilhører her ennå, er 12+0 i dag, men legger ut her også...(har lagt ut noe lignende på 1 tri) Plutselig sånn helt ut i det blå begynner jeg å grine...klarer nesten ikke å stoppe. Ringer til legen for å høre om de hadde ledig time i dag (helst nå) men hadde da bare kvart på 3. da klarte jeg ikke holde tilbake...Ville så gjerne inn før jeg skulle på jobb så jeg hadde noe å komme med...men fikk nå time i morgen... Siden har jeg ikke klart å stoppe og grine. Sitter i skrivende stund å griner. klarte å holde meg når jeg ringte jobben og sa at jeg ikke kunne komme for jeg var syk...Sa jeg baklaget så mye men sånn som jeg var nå hadde jeg ikke hatt sjanse til å jobbe.. Sant dette er en helt ny jobb... Har ikke likt å jobbe der, men nå begynte det faktisk å bli bedre og begynte smått å like meg (liker ikke å innrømme det)...Har heller ikke jobbet på 3 år så det hadde mye å si til begynne med, men har nå begynt å venne meg til det igjen... Men så skjer dette...har skjedd par ganger før, men har trodd at det var pga jobben...Men nå må det jo være pga hormoner at jeg helt ut av det blå begynner å grine...Sist dro jeg på jobb sånn som jeg er nå, men da klarte jeg å holde meg, var noen få ganger jeg holdt på å bryte sammen...Jobber i butikk så det er ikke akkurat kult å stå der å grine for noe man ikke har gjort eller får gjort...Kommer litt ann på situasjonen... Skulle ønske dette kunne skje neste uke, siden jeg skal til den første kontrollen.. Og da høre med legen, men nå skal jeg jo dit i morgen..Uff... Ikke kult akkurat... Føler meg helt jævlig og virker som den sutre paven...Og ikke minst, får jo det dårlig rykte på jobben...Klarte meg fin forrige svangerskap..Ikke noe tull som dette...Dette er noe av det flaueste jeg har vært borti...Har vært borte fra jobben annen hver uke omtrent...Skjønner ikke noe, og nå som det begynte å gå bra skjer dette... Hva er det som skjer med meg? Noen andre som har vært borti dette??? Vel dette ble rotete og litt langt men måtte bare få det ut... hilsen en forsatt gråtende
Buick Skrevet 16. august 2007 #2 Skrevet 16. august 2007 Det er nok hormonane som gjer at det blir slik. Alle følelsar blir liksom forsterka akkurat som når ein ikkje er edru. Ein overreagerar på bagatellar og det kan bli litt flaut til tider. Høyr med legen om der finst diverse teknikkar for å roe ned seg sjølv når du har det som verst. Tenk for eksempel på ting som er positivt eller gjer at du føler deg glad.
kokosyklus Skrevet 16. august 2007 #3 Skrevet 16. august 2007 Kjære deg! Virker som hormonene har tatt deg skikkelig nå. Jeg har hatt perioder innimellom, men ikke slik som du beskriver. det er nok uansett vanlig. det er ikke noe å gjøre med det. ikke så hyggelig for deg å ringe inn syk i ny jobb da. Det vet jeg iallefall alt om. Er ganske nyansatt selv og har vært sykemeldt i to måneder. Har ikke mulighet til å jobbe slik jeg gjorde før jeg ble gravid. Tenk på deg selv nå. Det tok meg lang tid å komme over den dårlige samvittigheten og bekymringene for jobben, men har man ikke mulighet for å greie seg på jobb skal man heller ikke ha dårlig samvittighet! Stor klem!
♥Tullerusk♥ Skrevet 16. august 2007 Forfatter #4 Skrevet 16. august 2007 Tusen takk for svar fra dere...=o) Hjelper litt å høre fra andre...Skal høre med legen i morgen om hva som må til.. Siden dette kom så innmari på og at jeg ikke kan stoppe helt opp, så hadde jeg jo ikke noe valg å ringe jobben. Og jeg ringt en halv time før jeg skulle starte... Ringte meg opp igjen nå og sa at jeg mått ringe før. Klart jeg vet det, nå fikk jeg jo enda dårligere samvittighet siden de ikke fikk tak i noen som kunne steppe inn for meg...='o( Det var ekkelt...Jeg kunne jo ikke noe for det...Å fy for noe syting jeg kommer med... det værste er at jeg ikke kan sykemelde meg eller noe , eller jeg burde ikke, siden jeg må jo jobbe 6 av 10 mnd for å få svangerskapspenger...Går ut i perm rett etter at kontrakten går ut...håper tiden går fort fremover og at jeg slipper dette så veldig ofte fremover... Kan ikke forsette sånn... Men takk skel dere ha. Skal ta til meg rådene og håpe ting forandrer seg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå