Gå til innhold

Frustrert liten skatt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Prøver igjen.

Jeg er mamma til verdens beste (selvfølgelig) gutt på 17 mndr, som har gått i bhg siden han var 11 mndr, og trives godt der.

I perioder har jeg latt meg frustrere over ganske jevnlig sutring (dårlig ord, stakkar, han prøver sikker uttrykke noe, men i mangel på noe bedre; sutring...) og dager med gråt jeg ikke klarer avhjelpe.

Den siste måneden har han vært så tilfreds og blid, og enkel å ha med å gjøre både i stellesituasjon, i relasjon til andre og i samvær med oss - og jeg (og han vil jeg tro) har aldri hatt det så bra som i denne fasen.

Nå virker det som om den gamle frustrasjonen hans er tilbake. Noen m lignende erfaringer og tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er vel ganske vanlig at slik går i bølgedaler.

Barn utvikler seg trinnvis, og i en periode hvor de ønsker og vil gjøre en ting, men ikke får til, kan de ofte bli frusterte og irriterte. Når de endelig mestrer tingen så roer de seg ned igjen.

Er mye som skal læres både av språk og motorikk, så kan være det som plager han :)

Skrevet

Kunne skrevet dette innlegget selv. Sitter akkurat nå og er helt tom og fortvilet etter å ha "kjempet" på han klær da vi skulle dra fra barbehagen. I ferieukene var han verdens blideste og mest omgjengelige lille gutt. Dette er 2. uke i barnehagen etter ferien og han blir verre for hver dag som går. Trassanfall, raserianfall "you name it"!

Kjenner at overskuddet jeg har etter fulle arbeidsdager ikke strekker så langt når hverdagen blir slik. Blir sliten og lei meg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...