Gå til innhold

Ingen ABC födsel på meg:0(


Legekjærringa

Anbefalte innlegg

Hadde planlagt langt og lenge (flere år) på hvordan jeg skulle föde...på ABC. Lest og forberedt meg mentalt, lest mye, prövd yoga og akupunktur.

 

Födselen startet med at slimpropp og vannet gikk. Riene kom uregelmessig. Födselen måtte startes etter 24 timer. Det var töft! Hyppige/kraftige rier med en gang uten at kroppen ble forberedt/opptrappet. Epidural ble jeg overtalt til å ta i mot. Det var som å komme til himmelen. Lystgass ble jeg bare slöv av, men benyttet det under noen sting som ble satt. Gutten min kom innen 4 timer etter at epidural ble satt. Ingen problem med å presse (selv om det var en merkelig fölelse å presse han ut...og ikke slik jeg forventet det). Födselen varte litt over 1 1/2 dögn. Ikke helt som jeg hadde planlagt, men utrolig glad over resultatet jeg fikk.

 

Kan ikke få rost nok massasje med tennisball i korsryggen, og sportsdrikker underveis. Skulle bare önske at födselen hadde startet naturlig slik at jeg ikke hadde trengt smertestillende. For det er sant det noen sier; smertene er til å holde ut når man tenker positivt på det (for meg ihvertfall).

 

Barseltiden ble tilbragt på ABC avd. på Ullevål sykehus...og for en oppfölging jeg har fått under graviditet og barseltid. Jordmödrene på avd. A var også veldig oppmerksomme og gode, men det er noe unikt med ABC så jeg anbefaler det på det varmeste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer! Så fint at det gikk bra da, skjønner at du er litt skuffet over fødselen nå. Men det var jo av en anledning det blev som det blev.

 

Kos deg med gutten=)

 

Tenkte at det var noe på gang, begynte og lure hvor du hade blitt av=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ut på tur

Forstår godt du er skuffet, men så heldige vi er her i Norge som har muligheten til litt assistanse når det trengs. Og du har jo tydeligvis fått alt det gode med ABC før og etter selve fødselen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Embarazada! Håper alt går bra med deg og den søte lillegutten! Er veldig spent på om jeg klarer å gjennomføre en ABC-fødsel. Sjansen er jo tilstedet at det ikke går hos meg heller. Man kan jo "planlegge" så mye man vil i forveien, men det hjelper ikke alltid! Fremdeles ingenting nytt her i hvertfall. Jeg venter og venter og prøver å tolke alle små symptomene... Men han kommer nok til slutt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse!! Det hørtes ganske likt ut som med min første fødte! jeg ble ikke satt igang, men hadde det samme med epidural osv. Slitsomt, med verdt det!! Kos deg masse med lille gutt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer så mye med lillegutten! Fødsler er nok vanskelig å planlegge, ja. Vi fikk vår lille gutt på torsdag. Jeg var heldig og hadde en grei fødsel. For oss var fødselen og oppholdet på føde B og pasienthotellet en fantastisk opplevelse. Første gang jeg er innom her etter det, så spennende å lese om hvem som har fått :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...