Anonym bruker Skrevet 16. august 2007 #1 Skrevet 16. august 2007 er jeg i...? Hehe.. Hør her , ut ifra min mens så ble termin beregnet til 12 januar. Men så kommer jeg til Ultralyd , å da sier hun at termin min er 8 januar. Det jeg lurer på da, er hvilken uke er jeg i? Og hvilken dag er nå min "bytte dag". Lørdag har vært dagen jeg skiftet uke.. Men åssen blir dette nå`? Forvirra over småting!
Håpefull mamma Skrevet 16. august 2007 #2 Skrevet 16. august 2007 da må vel din skiftende dag bli på tirsdag? gå inn på babyverden.no og klikk på terminkalkulator. der finner du ut av disse tingene:)
tarante - keisersnitt 29/1 Skrevet 16. august 2007 #3 Skrevet 16. august 2007 Får opp at du er 19+4 i dag, dvs at du bytter uke på søndag... Regnet ut fra første dag i siste mens 1/4-07
Anonym bruker Skrevet 17. august 2007 #4 Skrevet 17. august 2007 Ja , jeg veit , men jeg vet det ikke stemmer. Første dag , i siste mens var 5 april. Det er jeg 100% sikker på , så jeg skjønner ikke noe av dette jeg. HVordan kan jordmora si termin dato , når jeg vet 100% sikkert min første & siste mens dag?
Nickie_og_GuttaBoyZ Skrevet 17. august 2007 #5 Skrevet 17. august 2007 hvis du har vært på ultralyd har de sett størrelsen på fosteret og målt. da ser de når du hadde sist eggløsning, og den kan ha vært senere enn anntatt. min eggløsning stemmer ikke overens med kalenderen i forhold til mensen, men vet jeg har sen eggløsning, så det gjør ingenting :-)
tarante - keisersnitt 29/1 Skrevet 17. august 2007 #6 Skrevet 17. august 2007 Det kan jo tyde på at eggløsning har kommet før 14. dag (som er det vanligste) og/eller at luteralfasen (tiden mellom EL og mens) er kortere enn 14 dager som er det vanligste. Terminen blir beregnet ut fra hvor stort babyen er ved UL og det stemmer sjelden med kvinnens egen menstermin.
Bdancer Skrevet 17. august 2007 #7 Skrevet 17. august 2007 Da skifter du uke 4 dager tidligere, siden du har fått termin 4 dager tidligere... var det så vanskelig da? Bare endre termindatoen din på profilen din, så regner BIM ut for deg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå