twoboys & a girl Skrevet 16. august 2007 #1 Skrevet 16. august 2007 toxo, vil det si at jeg kan spise det jeg vil? feks fenalår, uvasket frukt, lite stekt mat....
Moder'n-2 Skrevet 16. august 2007 #2 Skrevet 16. august 2007 Det spørs vel om det er så lurt. Det er ikke bare toxoplasmose-parasitten som er farlig. Den parasitten har mest med katter og katteavføring å gjøre. Det betyr at du ikke trenger å være like forsiktig rundt katter som det folk uten antistoffer mot parasitten trenger å være. Det finnes fremdeles andre bakterier (og annen uhumskheter) som man kan få i seg gjennom fenalår, uvasket frukt og lite varmebehandlet mat. Jeg vil anbefale deg å (fortsette med å?) holde deg til de matrådene du har fått (jeg antar du er gravid?). Trenger du mer informasjon finner du mye nyttig på http://matportalen.no.
*Smiley* Skrevet 16. august 2007 #3 Skrevet 16. august 2007 Man kan få toxo gjenom mat også..Og det skjer mye oftere enn ved å få det gjennom katteavføring.Du kan jo kansje sjekke litt rundt på nett , og se hva det står om det der:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå