Gå til innhold

prematur i barnehagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvordan ahr barnet deres utviklet seg når det startet i evt barnehage/dagmamma?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Venter fortsatt i spenning for å finne ut av det :)

Begynner først over helga....

Min store drøm er at hun skal lære seg å spise brødskive av å se de andre barna :-D

Skrevet

hvor gammel er jenta di da?:-)

har ei lita ei på 15 mnd selv,venter fortsatt på at hun skal spise og holde koppen slik andre barn gjør

Skrevet

Heldigvis hadde jeg mulighet til å la henne vente litt med å begynne i barnehagen.

Men det gikk veldig bra.

De ga henne grøt i begynnelsen. Og siden hun ikke kunne gå så ble hun trillet i vogn.

Gikk kjempe bra :-)

Hun begynnte i barnehagen da hun var 15 mnd. (født to mnd for tidlig)

Skrevet

Når begynte de å gå da? sikkert forskjellig det også.. får så vondt av vesla som kryper rundt, mens de andre er oppe å løper

Skrevet

Amalie er nå ganske snart 22 måneder.

Hun begynte å gå i juni i sommer, 19 måneder gammel.

Har gjort mange gode framskritt i sommer, drikker av eget glass uten søl nå, kan spise egen youghurt med skje ganske bra (må ha noe hjelp).

Men ellers så fikser hun ikke brødmat noe særlig, eller mat med klumper.

Så jeg sitter som oftest å mater henne enda jeg. Men det må jeg bare gjøre, viktigere at hun spiser og har det godt, enn at jeg "presser" henne til å mestre alt selv hele tiden.

Barna utvikler seg forskjellig, noen lærer ting tidlig, andre sent.

Alt kommer, bare vi gir barna tid til å bli trygge på seg selv og hva de mestrer.

Jeg er ikke "flau" over at hun ikke er like flink til å spise som de andre barna, men hun er flinkere på andre områder.

Vil nok gå bra for oss alle, skal du se :)

Blir tidsnok at de kommer løpende hjem med gutter på slep og null interesse av å sitte rundt samme matbord som mamma og pappa....

Skrevet

minsta mi har gått i barnehage i et år no.. det går kjempe bra.. dem har ei ekstra ei der når det er mat tid.. for hun var ikke flink til å spise mat.. ikke glad i noe mat.. bare mme.. men dem brukte mye tid på henne.. samma som jeg gjore.. og plutselig så løsnet det.. men det for lang tid.. no er hun mye flinkere enn store søster til å spise.. hehe.. hun er no 2 år.. født i uke 27..

jeg husker ikke helt hvordan det var med store søster.. hun er 5 år no.. men hun har bestandig vært flink av seg.. hun ble født i uke 31..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...