monyh Skrevet 16. august 2007 #1 Skrevet 16. august 2007 Natt til Onsdag 25.Juli våknet jeg to ganger av at det lakk litt. Ringte til Jordmor da jeg sto opp og lurte på om det kunne være vannet, men hun sa at det mest sannsynlig bare var litt økt utflod, da det ikke hadde kommet noe mer. Slo meg til ro med dette, hadde jo ingen andre tegn på fødsel, terminen var jo heller ikke før 10.august. Litt utover dagen kom det enda litt mer "vann", men ikke mye, ringte alikevel til føden for og høre hva de mente. Hun sa jeg skulle ta på meg et bind for og se hvor mye som kom. Gjorde dette, gikk og la meg på sofaen og tittet på tv. Kjente at det begynte og renne litt når jeg lå på sofaen, så jeg gikk på badet for og se hvor mye det var. Idet jeg kom på badet så åpnet alle "sluser" seg, hehe....Da var det ikke lenger noen tvil lenger. Ringte til føden igjen og fikk beskjed om å komme. Tok meg en dusj, pakket bægen i all hast og tok turen opp. Ble sent hjem igjen siden jeg ikke hadde noen rier. Babyen hadde det bra. Dagen etter kom vi tilbake, fortsatt ingen rier så vi dro hjem igjen. Fredag kom vi igjen, de ville ha meg inn til sjekk hver dag siden vannet hadde gått. Fortsatt ingen rier, så da var det bare å ta turen hjem igjen. Lørdag satte de inn gel, ingenting skjedde, var overhodet ikke moden. Hjem igjen bar det og tilbake på søndag, da var vi sikre på at han skulle komme, da vi hadde fått beskjed på fredag at iløpet av helgen ville han komme. På søndag fikk jeg ny gel, men fortsatt kom ikke riene. De ville egentlig ikke sende meg hjem igjen denne dagen,men siden jeg ikke hadde noen rier tok de sjangsen. Jeg ville heller være hjemme. På mandag var det tilbake igjen, legen kom og tok utvendig og innevendig ultralyd på meg. var ingen forandringer,men det begynte og bli veldig lite fostervann igjen(lakk jo som ei sil i fem dager), så iløpet av dagen måtte han ut uansett måte. Ble satt på drypp. dette ble økt veldig fort i håp om og få satt det igang. Lå to timer med maks drypp. Hadde rier på papiret, men kjente ingenting selv. Når dryppet ble skrudd av stoppet alt igjen. Ble sjekket av legen en siste gan, fortsatt ikke moden og kun 2cm åpning, så da ble det bestemt keisersnitt. ut måtte han jo denne dagen. Glad jeg slapp å føde normalt egentlig, da han satt godt fast. Måtte bli tatt med tang, jordmoren måtte omtrent hoppe på magen min, dette kjente jeg godt, men overlevde det også, hehe.... 17.44 kom han endelig til verden. Full av sår og blåmerker etter den harde behandlingen, men gud så nydelig. 3195gram og 48 cm. Hilsen en kjempe lykkelig mor som koser seg så mye sammen med den nydelige sønnen sin:=):=)
ikkeakkurattattpåklattfødeklar Skrevet 16. august 2007 #2 Skrevet 16. august 2007 Gratulerer så mye med sønnen din=) Masse lykke til videre og kos dere masse fremover.
conney skal ha nr 2:) Skrevet 16. august 2007 #3 Skrevet 16. august 2007 Gratulerer masse.. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå