Gå til innhold

Gravid og ny jobb! Jaja...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har studert i noen år nå, og mistet en spire for et og et halvt år siden. Etter det har vi jobbet med saken om å bli gravid igjen...men det har aldri gått. Nå fikk jeg meg jobb i sommer og skal begynne på mandag. Og for to uker siden kom selvfølgelig ikke tanta, og jeg testet positivt på flere tester. Er selvfølgelig glad for dette, men også nervøs for hva de kommer til å si i den nye jobben... Syns det passet litt dårlig sånn...Men sånn er det når en ikke kan planlegge graviditet siden jeg har vanskelig for å bli gravid. Noen som har opplevd det samme? Altså begynt i ny jobb når de var gravid?? Gikk det bra eller? Veldig redd for å bli dårlig også....det kan bli litt kjipt de første ukene på jobb..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!har ikke vært i samme situasjon med ny jobb men vil komme med litt oppmuntring:) mistet i mai og er nå gravid igjen....er utrolig glad for det. Tror man skal ta vare på de kjangsene man får jeg. Arbeidsgiver har plikt til å ta hensyn til at du er gravid og det er jo noe du vil?!tror det går kjempebra (i fare for å være naiv, jeg kjenner ikke sjefen din.hehe)...ta vare på den spiren du har nå og gled deg!!!kanskje du kan "alliere" deg med arbeidsgiver og fortelle det tidlig til han/hun som kanskje kan hjelpe deg i forhold til eventuelle plager og å holde det hemmelig en stund.Og det er forresten utrolig typisk at man blir gravid når det minst passer..men hvis man vil finner man alltid en grunn til at det passer dårlig. Du rekker jo dessuten å få noen mnd på baken før permisjon:) Lykke til!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda jeg håper jo det går greit... har jo 6 mnd prøvetid, men det er jo ikke lov å sparke noen pga av graviditet. Men kanskje de skylder på noe annet. Jaja..satser på det går fint. De forventer vel at jeg kan bli gravid når de ansetter meg som er nyutdannet, 26 år og samboer! Håper det går fint med din spire også! Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte i ny jobb for en uke siden, den 6 august.... Jeg håper og satser på at det går greit. Jeg tror jeg venter med å si noe før etter jeg har vært på første kontroll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!!

Huff jeg skjønner hvordan du har det nå ja....er der jeg også....!!

Er direkte veldig nervøs for dette. Har søkt på flere jobber. Vært på et intervju....tror det er mulighet for å få den....men så er det å si fra da at man allerede er gravid.. Jeg tror ikke jeg sier noe før jeg har skrevet under på papirer. Er under yrkesrettet attføring så jeg faller liksom mellom to stoler nå. Graviditeten var ikke planlagt, men når det først er skjedd så MÅ vi bare prøve å gjøre det beste ut av det. Jeg er mye kvalm nå men skal prøve sånn armbånd for å hindre litt kvalme. Har desverre for min del ikke rettigheter til å være sykemeldt!!! MÅ holde ut hver dag i en jobb i 6 mnd for å få fødselspenger og permisjon.Håper på det beste!!!!

Lykke til til deg også!!!

Håper det ordner seg for dere!!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går nok sikkert bra! De har jo ikke lov til å ikke ansette noen på grunn av graviditet, men jeg vet at det er ekkelt alikevel. Føler liksom at vi lurer dem... Jaja...vi får håpe at vi får noen snille sjefer som tar det fint når vi kommer og forteller om graviditeten!! Jeg var hos lege i dag på første kontroll og da sa han at jeg måtte bare tenke på alt som var positivt! Nå hadde jeg fått meg ny jobb, og samtidig var gravid! Det var jo bare to veldig positive ting!! Så jeg skal prøve og tenke sånn, og det får du gjøre også! Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt det er flere av oss...

Vet ikke helt hva jeg skal gjøre...

Fått ny joob nå og begynner om 2uker og fant ut at jeg er gravid om lørdagen.

Har prøvd nå i 10mnd å få ny jobb og for 2uker siden fikk jeg den drømmejobben.

Så er livredd at dem sier meg opp eller at jeg ikke har krav på noe penger. Skal vel skrive kontrakt til neste uke.

Skal jeg si ifra før jeg har skrevet under eller skal jeg vente?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke si noe før du har skrevet under. Du trenger ikke å fortelle det før magen begynner å synes. Kanskje du da er mellom 3 og 4 mnd på vei...

 

Jeg råder det, fordi om ikke så lenge så er jeg uten jobb. Pga blant annet at jeg hadde en MA i feb og fortalte hvorfor jeg var sykemeldt, og jeg har bare årsvikariat. Fikk ikke forlenga, en ung kar snappa jobben foran nesa mi. Så mitt råd er ikke si noe før du må. Sjefen har heller ikke krav på å vite hvorfor du er sykemeldt.

 

Mitt råd: Ikke si noe før du må, aller helst vent de først tre mnd.

 

Lykke til i ny jobb alle her på denne tråden. Nå er jeg på jobbejakt, men er heldigvis bare fire uker på vei...håper jeg rekker å finne noe snart før magen synes:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så veldig artig det her, men vi får bare krysse fingrene på at det går fint. Men fikk litt angst på mandag da jeg begynte i jobben. For da satt jeg , lederen min og en gutt i gangen og pratet. Han gutten skulle da bli pappa om en uke og vi snakket om det. Og da sa lederen min: "ja vi har en del gutter som skal bli pappa nå og de to ukene med permisjon skal vi nok klare, men hvis noen av oss jentene blir gravide blir det mye værre...det kommer ikke til å gå..." Og da ble jeg helt forfjamset..selvfølgelig måtte hun si det når jeg gruer meg til å fortelle om graviditeten i utgangspunktet. Sukk..jaja...det ordner seg nok for snille jenter!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Eg har også nett begynt i ny jobb, og fekk vete rett før eg begynte at eg var gravid. Eg har termin 8.april og ventar litt med å sei det. Eg trur arb.givar har forståing for det - det er jo gledelege nyheiter. Trur det går bra. Eg har rett nok berre eitt års vikariat, men var litt viktig å få det til å klaffe når eg har 100% jobb -med tanke på økonomi. Lykke til! Kor tid har du termin forresten?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har termin 16.april. Så planen min er å vente lengst mulig med å fortelle det. Føler at det kan være greit å i hvertfall være ferdig med opplæring og sånt før jeg avduker nyheten!!Hehe!

Ja rent økonomisk kunne jo det ikke klaffet bedre...så sånn sett er jeg fornøyd...bare de ikke sparker meg når prøvetiden er ferdig da.. Neida det går nok bra!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...