Gå til innhold

Æsj! Bu!!!! No more sugar...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter at jeg i de to forrige svangerskapene fikk svangerskapsdiabetes rundt uke 23-24, ville legen følge det opp ekstra denne gangen. Så i dag har jeg hatt glukosebelastning, og blodsukkeret gikk rett i været! Og BLE DER!

Jeg er jo bare 14 uker... og selv om jeg uansett ville gått glipp av julemarsipanen (som er det beste jeg vet), føles det som en nedtur når det skjer allerede nå.

Nå har jeg sinnsykt lyst på alt søtt, når jeg nå ikke kan lange det i meg. Jeg er ikke overvektig fra før, og forrige gang gikk jeg faktisk ned etter å ha lagt om kostholdet... Så nå med økt mosjon og annen mat ser jeg for meg at jeg kommer ut fra sykehuset i februar som en strek... Det er kanskje å ta litt i, men det kan jo være en god ting.

Men akkurat nå: ÆSJ!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

sååå kjedelig! kan ikke engang forestille meg hvordan det ville vært å ikke få lov til å spise søtt. Jeg har kjepelyst på noe søtt når kvelden kommer, og bare mååå ta noe, om ikke så mye. Jeg har egentlig mindre lyst på noe søtt nå enn det jeg har til vanlig, så jeg synes ikke det er så ille.. Stakars deg! Håper du venner deg fort til din nye situasjon.. og du, du kan jo lage din egen marsipan, og ikke lage den fullt så søt.. det må vel finnes en utvei på det?? =)

Skrevet

Dakkar:-( *sender trøstende tanker mens jeg gomler på en deilig,sur lakris*

Kjipt da,men du hadde vel kanskje regna med det også,mtp at det har skjedd før. Bummer at det skjedde så tidlig nå da.

Se om du finner noen gode alternativer i butikkene,sukkerfrie kaker(æsj),sukkerfri godis(finnes faktisk en del gode ting nå) og kanskje litt frukt,bær og gode fruktjuice,dersom det ikke er låsen på døra for det også(frukt inneholder en del sukker,desverre,dog naturlig sukker!)

Du får sukkerfri marsipan også,sånn marsipanbrød,de er gode! (om du kan spise litt fruktose da,dem inneholder det) finnes i matbutikken,i rødt og gullfarga papir,hele året:-)

Opp med hodet,dette klarer du!

Skrevet

Kroppen kan faktisk bli avhengig av sukker. ikke rart hvis du føler en sukkertrang nå. Etter noen få dager avtar det og en dag vil du merke at du ikke tenker på det lenger!

Ersatt søthungeren med en deilig melon f.esk.

Skjønner at det er kjipt, men dette skal gå fint:) Stå på!

Skrevet

Ikke meningen å høres frekk ut, men hvor mye ca brukte du å spise på en dag da?

Jeg er så bekymra for å få diabetes skjønner du....Håper på svar. Lykke til med ditt svangerskap.

Skrevet

Man er ofte predisponert for diabetes og diabetesrelaterte plager,så for noen skal det ikke så mye sukker til,mens andre kan spise mye sukker,og likevel ikke få problemer med blodsukkernivå og insulinutsondring. Betyr ikke at man ikke kan få sv.skapsdiabetes likevel,men sjansen er litt mindre enn for de som er disponerte. (trenegr ikke være overvektige heller,tynne folk får også diabetes)

Så,når det kommer til mat og godis,alt med måte uansett! Sukker er uansett ikke bra for babyen,eller mammaen! (sier hun som sitter her med godisboksen ved sida av!)

Skrevet

hehe,, man får jo lyst på godteri av å lese nicket ditt, elli-karamelli =)

Skrevet

Ja,åssen tror du det oppstod?!?!?

Karamell er nam nam!

Skrevet

Jeg har nok fått i meg en del sukker i løpet av en dag. Smågumler på jobb, for der har de sjokolade og søte kjeks og alt mulig digg hele tiden, og har i tillegg både spist masse frukt og drukket mye juice. Det er også sukkerbomber, og må reduseres kraftig...

I tillegg er det middagene... Kokte poteter og grønsaker (som jeg elsker) er som å spise sjokolade, så det er heller ikke topp... Jeg har alltid vært glad i godis, og legen sier at jeg nok uansett har vært disponert for overfølsomhet for sukker. Det kommer foreløpig bare fram når jeg er gravid, for da reagerer kroppen min med å endre insulinproduksjonen...

Men jeg har gjort dette før. Og tro meg, havregrøt m kli og Natrena "sukkerstrø" er ikke så ille... :o)

Jeg har en flott lege som er ernæringsfysiolog også, og har fått masse lister over ting som er OK, og jeg har kjøpt flere diabetes-kokebøker som har utrolig masse god mat jeg kan lage. Så jeg får se lyst på det å tenke at både jeg og nurket blir sunne og friske nå!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...