Anonym bruker Skrevet 16. august 2007 #1 Skrevet 16. august 2007 Og hvorfor?? Ja si det... Vet det vel søren ikke selv engang... Er bare så sliten og lei.. VIl bare være for meg selv litt. Men uansett så er husarbeid, unger,katter og mann som trenger et eller annet... Mannen jobber MYE. Han jobber stort sett 12-13timer hver dag og er jo da selvfølgelig sliten når han kommer hjem. Jeg prøver så godt jeg kan og holde hus, og unger og middag og alt... Men akkurat nå har jeg bare lyst og ta tingene mine og reise bort litt. Føler jeg ikke kan si noe til mannen, for han jobber tross alt 12timer for at vi skal ha penger til og klare oss, jeg er jo arbeidsledig.. Så føler jo ikke jeg har noen rett til og klage... Hva skal jeg liksom gjøre da... Stakkars 2åringen jeg har her også.. Nå begynner hun heldigvis i barnehage snart, men i det siste er hun stort sett overlatt til og leke og underholde seg selv, for jeg orker ikke.. Føler jeg ikke klarer og ta godt nok var på hun heller...
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 16. august 2007 #2 Skrevet 16. august 2007 Uff.. Dette er en grusom følelse.. Ville bare gi deg en trøste klem, og håper det blir bedre snart.
kokosyklus Skrevet 16. august 2007 #3 Skrevet 16. august 2007 Skjønner at du ikkehar det lett! Det er forferdelig å være så sliten og ikke kunne gjøre noe med det!! men du kan iallefall ikke ha dårlig samvittighet for at toåringen din leker litt alene. Det har hun så godt av så Hun lider ingen nød!! Du er en kjempegod mor som har dårlig samvittighet for det, men det trenger du ikke burke tid på. Så lenge du ikke kjefter på henne fordi du er sliten. hun har det bra hvis hun kan leke litt for seg selv også! kanskje hun sover litt på dagen? da synes jeg du skal benytte muligheten til å slenge deg litt nedpå også! kanskje du alt gjør det, men prøv å nyt små ting i hverdagen? Som å kunne se på at datteren din lker litt for seg selv slik at du kan være litt i din egen verden. Sikkert ikke mye hjelp i det jeg skriver. kan ikke si annet enn at jeg skulel gjort mye for å få deg til å føle deg bedre!! Det er slitsomt å være hjemmeværende også!!
ellesant Skrevet 16. august 2007 #4 Skrevet 16. august 2007 Jeg tror at 2-åringen din har det helt fint! Du skal ikke ha dårlig samvittighet for han/henne, de er veldig robuste små vesner, og så lenge de får mat, sove når de trenger det og tørr bleie så er jo verden stort sett flott! Mener det er tøys at man på død og liv må aktivisere og leke med barna hele tiden. Mine barn blir lest til og kost med i stell-situasjon og ellers når de kommer og ber om det, bortsett fra det leker de enten alene eller med hverandre. Jeg har også en mann som jobber mye i perioder, men han har ordnet seg med en datamaskin slik at han kan jobbe hjemmefra om kvelden i allefall, så er han liksom her. Det kan jo være du trenger å revurdere hvor nødvendig det er å ha det veldig rent og ryddig også, vi damene er ofte flinke til å pålegge oss selv mye mer enn vi forventer fra andre... Dersom det ikke er helt andre veien da, men det virker ikke som du er den sorten. Kanskje du kan ta med deg barnet ditt og gå på besøk og la hjem være hjem en stund?
kokosyklus Skrevet 16. august 2007 #5 Skrevet 16. august 2007 enig med ellsant i hvert eneste ord! det er ikke nødvendig at alt skal være plettfritt hele tiden! kanskje du skal sette deg ned og tenke over hvilke krav du setter for deg selv? vi damer har lett for å være rimelig strenge med oss selv om i forhold til omgivelsene rundt! Det er lov å innrømme at du ikke orker å støvsuge selv om det trengs:) Litt støv skader ingen! ikke rot heller. jenta di har det topp sammen med deg:)
Anonym bruker Skrevet 16. august 2007 #6 Skrevet 16. august 2007 Hun slutta og sove på dagen 4mnd før hun ble 2år. Nå begynner hun heldigvis i barnehagen neste uke. Så da får hun litt andre barn og leke med. Samtidig som jeg da får være litt alene. Det skal faktisk bli utrolig godt. Høres kanskje slemt ut. Men på de siste 3årene nesten har jeg vært alene kun 3kvelder, og da har hun liggi og sovi så hun har jo vært hjemme da også...
kokosyklus Skrevet 16. august 2007 #7 Skrevet 16. august 2007 Herlighet, det er da ikke slemt! Tenk så mye bedre hun har det i barnehagen, med lekekamerater hele dagen:) Og tom kanskje en OPPLAGT mor som tar henne imot hjemme og har mer energi til å gi henne litt oppmerksomhet:) Da får du mulighet til å slappe av litt på dagen! unner deg det!!
♥Tullerusk♥ Skrevet 16. august 2007 #8 Skrevet 16. august 2007 Kan godt si jeg vet hvordan du har det... Helt forferdelig...vil også bare ha litt tid alene... Sender deg masse trøste klemmer...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå